Kaliskie Linie Autobusowe chcą kupić swoje pierwsze autobusy elektryczne. Przewoźnik właśnie ogłosił przetarg na dostawę 16 lub 21 autobusów elektrycznych o długości około 12 metrów. Wraz z pojazdami spółka chce nabyć również ładowarki do nowych pojazdów.
Kaliskie Linie Autobusowe (KLA) właśnie ogłosiły przetarg na dostawę 16 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych o długości w przedziale 11,5-12,2 metra. Przewoźnik z Kalisza zapisał sobie w przetargu możliwość uruchomienia prawa opcji, które dotyczy zakupu kolejnych pięciu pojazdów. Poza autobusami KLA kupują też osiem stacjonarnych podwójnych ładowarek plug-in o mocy 180 kW, z opcją rozszerzenia zamówienia (w przypadku zakupu opcjonalnych autobusów) o maksymalnie trzy dodatkowe ładowarki. Ponadto wykonawca dostarczy też jedną mobilną ładowarkę plug-in o mocy 20 kW.
Autobusy mają przejeżdżać co najmniej 300 kilometrów na jednym ładowaniu, przy pełnym obciążeniu pojazdów w każdych warunkach atmosferycznych. Autobusy mają mieścić co najmniej 60 pasażerów, z czego minimum 25 na miejscach siedzących, choć KLA chcą, żeby autobusy oferowały jak największą liczbę miejsc siedzących. Napęd autobusów zapewnią silnik bądź silniki elektryczne o mocy co najmniej 160 kW, z ograniczeniem prędkości do 70 km/h oraz z mechanizmem rekuperacji energii. Nominalna pojemność magazynu energii musi wynosić minimum 350 kWh, z czego energia dostępna dla użytkowników to co najmniej 280 kWh. Ładowanie magazynu energii poprzez złącze plug-in.
Autobusy mają być niskopodłogowe oraz wyposażone w porty USB dla pasażerów. Pojazdy mają mieć także klimatyzację, ogrzewanie czy monitoring. Układ drzwi to 2-2-2.
Kaliskie Linie Autobusowe chcą zrealizować zamówienie ze środków z programu Zielony Transport Publiczny. Przewoźnik wciąż czeka na informacje o tym, czy uzyskał środki zewnętrzne.
Realizacja całości zamówienia ma zakończyć końca maja 2026 roku.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat wykonał lub wykonuje co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich z napędem elektrycznym wraz z systemem ładowania baterii, o wartości co najmniej 8 mln złotych netto.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, ocena techniczna - 20%, ekologia - 10% oraz warunki gwarancji i serwisu - 10%.
To k
olejna próba zakupu autobusów elektrycznych przez KLA, które do tej pory nie użytkują jeszcze elektrobusów.