Kaliskie Linie Autobusowe właśnie otworzyły oferty w postępowaniu na dostawę pięciu autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Jedyną ofertę złożył Solaris, lecz jego oferta znacznie przekracza budżet przewoźnika. KLA chcą także zbudować dwie wiaty do garażowania oraz ładowania nowych autobusów.
Kalisz chce nabyć pierwsze autobusy elektryczne. Miejski przewoźnik, a więc Kaliskie Linie Autobusowe (KLA),
rozpisał w tej sprawie postępowanie w ubiegłym roku. Przetarg podzielono na dwie części. Jedna z nich dotyczy dostawy pięciu autobusów oraz ładowarek plug-in, natomiast w ramach drugiej mają powstać dwie wiaty garażowe, umożliwiające również wolne ładowanie elektrobusów.
Właśnie minął termin składania ofert. Okazało się, że realizacją dostawy autobusów jest zainteresowany tylko Solaris, który wycenił dostawę pojazdów i ładowarek plug-in na niewiele ponad 23 mln złotych. Budżet KLA na tę część zamówienia to niespełna 16,874 mln złotych.
W drugiej części, dotyczącej budowy dwóch wiat postojowych wraz z instalacją fotowoltaiczną, wpłynęły dwie oferty z lokalnych firm. Firma Budowlana Marek Antczak chce zrealizować zamówienie za niespełna 9,029 mln złotych, natomiast grupa Metalcraft wyceniła to zadanie na niewiele ponad 7,366 mln złotych. Kaliskie Linie Autobusowe zarezerwowały na budowę wiat około 6,934 miliona złotych. Wiaty poza garażowaniem mają także służyć do ładowania nowych autobusów w ilości aż 22 pojazdów.
Powyższa liczba wynika z wymogów, jakie będzie musiał spełnić Kalisz na podstawie ustawy o elektromobilności, przez co samorząd musi mieć za kilka lat co najmniej 22 elektrobusy. Jak na razie jednak nie ma żadnego. Zakup pięciu autobusów nie będzie możliwy jeśli miasto nie otrzyma środków z dodatkowej puli unijnej. Więcej
o tym pisaliśmy tutaj.