Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Katowice konsultują budowę linii tramwajowej do Piotrowic

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-04-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Katowice konsultują budowę linii tramwajowej do Piotrowic
fot. Muri, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commonstramwaje w Katowicach
W Katowicach rozpoczęto konsultacje społeczne i akcję marketingową mającą przybliżyć mieszkańcom pomysł budowy linii tramwajowej do Piotrowic. Obecny prezydent Marcin Krupa deklaruje, że linia musi powstać, choć poprzedni, Piotr Uszok, był mu przeciwny.

Od 13 do 16 kwietnia zaplanowano serię spotkań w katowickich szkołach, na których mieszkańcy będą mogli spotkać się z urzędnikami i zapytać o każdy aspekt nowej linii tramwajowej. Miasto wykazało poważne zainteresowanie projektem na początku roku. Ogłoszono przetarg na studium przedprojektowe, które ma wyjaśnić, jak powinna zostać poprowadzona linia i ile mniej więcej może kosztować jej budowa. Ma być gotowe w sierpniu.

Poza tym miasto przekonuje katowiczan do inwestycji z billboardów, a także z plakatów, którymi oklejono autobusy i tramwaje. Ratusz uruchomił też specjalną stronę internetową, na której można zapoznać się z różnymi wariantami trasy wiodącej z pętli Brynów do pętli Kostuchna na południowych obrzeżach miasta.

Pomysł na budowę linii tramwajowej nie jest niczym nowym. Stary projekt dwa lata temu przypomniało lokalne wydanie „Gazety Wyborczej”. Budowa tramwaju miała być rozwiązaniem bardzo złych warunków dojazdu do Piotrowic, gdzie samochody codziennie stoją w długich korkach. Jednak administracja ówczesnego prezydenta Piotra Uszoka przeprowadziła ulotkową kampanię krytykującą pomysł, sugerując, że budowa tramwaju pociągałaby za sobą konieczność wyburzenia licznych budynków w mieście. Obecny prezydent takich obaw nie ma (Uszok nie kandydował w ostatnich wyborach samorządowych) a mieszkańcom chce przedstawić kilka wariantów trasy.

Według wstępnych założeń linia miałaby powstać w ciągu 3-4 lat. Pięciokilometrowy odcinek tramwaj pokonywałby w 10 minut. Wstępny koszt inwestycji ocenia się na 90 mln zł. – Od stycznia, kiedy ogłosiliśmy, że chcemy zbudować tę linię, ten projekt został dołączony do pakietu działań w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. To oznacza, że możemy dostać 63 proc. unijnego dofinansowania do tej inwestycji – mówił prezydent Krupa, cytowany przez „Gazetę Wyborczą”.

To zresztą niejedyny duży projekt transportowy w Katowicach. Również w ciągu najbliższych czterech lat miasto chce zbudować cztery węzły przesiadkowe – w Brynowie (obsługiwałby m.in. wspomnianą linię tramwajową), w Zawodziu, w Ligocie i w centrum miasta przy ul. Sądowej. Każdy z nich ma pełnić inną rolę. Węzeł centralny ma być ośrodkiem komunikacji autobusowej międzymiastowej i międzynarodowej. Węzły w Zawodziu i w Brynowie mają łączyć tramwaj z autobusami. W Ligocie pasażerowie mogliby zostawić samochód i przesiąść się na pociąg lub autobus.

– Ideą zintegrowanego systemu węzłów przesiadkowych jest to, by mieszkańcy zdecydowali się na podróżowanie komunikacją publiczną. To ekologiczne rozwiązanie, bo im mniej samochodów w mieście, tym czystszym powietrzem oddychamy – powiedziała TV Silesia Wioletta Niziołek–Żądło z Urzędu Miasta w Katowicach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5