PKM Katowice rozpisało nowy przetarg na zakup ośmiu autobusów zasilanych CNG. W poprzednim postępowaniu nie było chętnych. Teraz zamawiający nieznacznie zmodyfikował kryteria oceny.
Przedmiotem zamówienia jest niezmiennie dostawa ośmiu niskopodłogowych autobusów zasilanych gazem CNG. Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,5-12,5 m. Mają one pomieścić min. 80 podróżnych, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Autobusy mają być niskopodłogowe, bez stopni wewnątrz pojazdu. Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wnętrza autobusu wykorzystujące ciepło układu chłodzenia silnika i automatycznej skrzyni biegów, a także wspomagane agregatem grzewczym zasilanym gazem CNG (ze zbiorników zasilających silnik spalinowy). Wymagane są wahadłowa barierka przy pierwszych drzwiach, miejsce na przewóz wózka dziecięcego, inwalidzkiego bądź roweru (z uchwytem oraz pasem mocującym na rower), porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, żółte poręcze, bezprzewodowy internet, okna przesuwne bądź uchylne, system kontroli trzeźwości kierowcy, system poboru opłat, informację pasażerską z ekranami LCD i LED, automatycznymi zapowiedziami oraz nagłośnieniem, system emisji reklam, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, system zliczania pasażerów.
Wymagany jest silnik spalinowy zasilany CNG umiejscowionym z tyłu pojazdu. Założono moc min. 200 kW i możliwość zasilania biometanem (biogazem). Zamawiający preferuje, by producent pojazdu był także producentem silnika.
Termin składania ofert mija szybko – 3 lutego. Startować mogą firmy, które wykażą, że w ostatnich trzech latach zrealizowały co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych zasilanych gazem CNG o wartości min. 4 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz kryteria techniczne (40%). Pod uwagę brane będą podział przedniej szyby czołowej, sposób montażu paneli bocznych poszycia zewnętrznego, zaoferowanie szyby tylnej jako dodatkowego wyjścia ewakuacyjnego, pojemność skokowa silnika, rozwiązania techniczne przedniego zawieszenia, układ hamulcowy wyposażony w system ostrzegania przed kolizją, specjalna klapka rewizyjna do załączenia/wyłączenia głównego wyłącznika prądu, okresy międzyprzeglądowe. Zrezygnowano z kryterium unifikacji producenta jednostki napędowej i autobusu oraz terminów dostawy.
Termin realizacji skrócono z 300 dni do 280 dni – jednak nie później niż do 11 grudnia 2023 r. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania jeżeli środki publiczne, które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostaną mu przyznane.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.