Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

SWECO zaprojektuje tramwaj na południe Katowic. Zabudowę ominie bokiem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
SWECO zaprojektuje tramwaj na południe Katowic. Zabudowę ominie bokiem
fot. UM Katowice
Katowice rozstrzygnęły przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla linii tramwajowej od pętli Brynów do nowej pętli Kostuchna na południu miasta, wybierając ofertę firmy Sweco za ok. 1,8 mln zł. Trasa o długości 5,2 km, zgrabnie omijająca wszelką zabudowę, będzie gotowa do 2020 r.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług w zakresie opracowania dokumentacji projektowej dla rozbudowy układu drogowego wraz z budową linii tramwajowej od pętli Brynów do planowanej pętli Kostuchna. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektów budowlanych, wykonawczych oraz szacunku prac i kosztów niezbędnych do realizacji inwestycji oraz zorganizowanie spotkań z mieszkańcami.

W postępowaniu wpłynęło osiem ofert na kwoty od 1,8 mln do 3,8 mln zł brutto. Zamówienia ostatecznie udzielono konsorcjum firm Sweco Consulting z Poznania i Sweco Belgium, które złożyły też najtańszą ofertę. Prace projektowe potrwają 22 miesiące.

W I etapie inwestycji powstaną 5,2 km torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, ścieżka rowerowa i węzeł przesiadkowy Kostuchna. Budowa nowej linii tramwajowej i ścieżki rowerowej potrwa do 2020 roku. II etap zawiera natomiast budowę równoległej drogi, której realizacja będzie możliwa najwcześniej w 2030 r.

Po konsultacjach społecznych władze miasta wybrały wariant przebiegu tramwaju, który nie będzie przechodził przez osiedla, tylko omijał je bokiem – w przestrzeni między zabudową a terenem zielonym. Na wniosek mieszkańców Glebowej, Jagodowej i Jarzębinowej torowisko jeszcze bardziej odsunięto i będzie przebiegało wzdłuż linii kolejowej, w oddaleniu od zabudowy.

Tramwaj na południe jest jedną z trzech nowych tras, które pojawią się na terenie Śląska i Zagłębia. Oprócz tego pojawią się tory na ul. Grundmanna w centrum Katowic, a taże w Sosnowcu od pętli w Zagórzu w kierunku Klimontowa do ronda Jana Pawła II. Projekt, który zamierzają zrealizować Tramwaje Śląskie przy wykorzystaniu środków unijnych, obejmuje remont blisko 100 km torowiska, a także zakup 40 tramwajów.


mat. UM Katowice
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5