Partner serwisu
Komunikacja

Kazachski Pawłodar kupuje 25 nowych tramwajów za pieniądze z EBOR

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
07-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kazachski Pawłodar kupuje 25 nowych tramwajów za pieniądze z EBOR
fot. UralTransMash, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Kazachskie miasto Pawłodar od 2021 roku remontuje własną sieć tramwajową. Wraz z polepszeniem stanu infrastruktury miasto chce pozyskać także nowe tramwaje. Właśnie ruszył przetarg na zakup do 25 wozów, których zakup będzie częściowo sfinansowany z pożyczki od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.

Pawłodar jest jednym z dwóch miast w Kazachstanie z funkcjonującą siecią tramwajową. Ten rodzaj transportu funkcjonuje tu od października 1965 roku. Mimo że od kilkunastu lat nie następuje znaczący rozwój systemu, to na szczęście nie ma w mieście tendencji do jego ograniczania. Włodarze zdają się wręcz zauważać potrzebę utrzymywania tramwajów i mówią o ich ważnej roli w systemie komunikacyjnym miasta. Okazuje się, że te szynowe pojazdy są bardzo popularną formą transportu w tym 350-tys. mieście – i to pomimo licznych autobusów i marszrutek – gdyż korzysta z nich ok. 40 proc. mieszkańców. Od 2021 roku prowadzone są więc naprawy sieci oraz pozyskiwane są nowe tramwaje. Obecnie sieć liczy w Pawłodarze 44,6 km długości, a obsługuje ją 18 linii. Przewoźnik posiada dzisiaj 115 wozów.

Modernizacja transportu publicznego ma już swoje przełożenie w liczbach. W ciągu ostatnich dwóch lat flotę autobusów odświeżono o 162 nowe pojazdy. W tym roku miasto ma pozyskać kolejne 32 pojazdy. Równolegle miasto odmładza także tabor tramwajowy. Na lata 2024-2025 planowano zakup 25 sztuk nowych wozów. Właśnie ruszył przetarg na pozyskanie do 25 tramwajów, które określono, że mają być energooszczędne i wyposażone w baterie. – Pojazdy te powinny charakteryzować się wygodą dla pasażerów i wysoką jakością. Tramwaje są ważną i niezbędną formą transportu w Pawłodarze, do tego cieszą się dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców miasta – mówił po czerwcowym spotkaniu z przedstawicielami EBOR-u Kasym-Żomart Tokajew, prezydent Kazachstanu. Podkreślił przy tym także, że tramwaje cieszą się dużą popularnością na całym świecie.

Miasto chce zakupić jednoczłonowe, jednokierunkowe tramwaje z czterema osiami, dostosowanymi do rozstawu torów 1524 mm. Długość wozu określono w przedziale od 15 do 16,4 metra. Szerokość konstrukcji określono na 2,5 do 2,55 metra. Pojazdy mają być dostosowane do jazdy w składzie dwuwagonowym. Udział niskiej podłogi ma się mieścić w przedziale od 40 do 70 proc.

Wagon musi posiadać trzy pary drzwi, a co najmniej jedne mają być podwójne i znajdować się w strefie niskiej podłogi. Wejście to ma być wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych. Pojemność tramwaju określono na co najmniej 100 pasażerów na miejscach stojących. Dla 25 osób znaleźć ma się miejsce siedzące.

Tramwaje przed dostarczeniem do zamawiającego mają przejść jazdy testowe na dystansie co najmniej 50 km. Żywotność tramwaju określono na 30 lat, a czas między naprawami głównymi ma wynosić co najmniej 300 tys. km. Prędkość projektową określono na 65 km/h, a eksploatacyjną na 60 km/h. Pojazd ma być ponadto dostosowany do pracy w pochyłym terenie, gdzie maksymalne nachylenie na dystansie 1 km wyniesie 9 proc. Na wyposażeniu znajdzie się system zliczania pasażerów, klimatyzacja, system ogrzewania oraz głosowy i wizualny system informacji pasażerskiej. Tramwaj będzie wyposażony w funkcję odzyskiwania energii. Pojemność zamontowanej w pojeździe baterii musi zapewniać tramwajowi – przy maksymalnym obciążeniu – zasięg co najmniej 20 km i maksymalną prędkość eksploatacyjną 60 km/h.

Zakup nowych tramwajów mają umożliwić środki pozyskane z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. Zamawiającym jest Przedsiębiorstwo Transportowe Miasta Pawłodar. Pierwsze pięć tramwajów ma zostać dostarczonych w ciągu 12 tygodni od podpisania umowy. Na dostawę kolejnych dziesięciu wozów wskazano 30 tygodni, a na pozostałą dziesiątkę – 40 tygodni. Wraz z tramwajami producent ma także dostarczyć części zamienne. Przetarg trwa do 23 września.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Znamy datę debiutu pierwszego lubuskiego Plusa z FPS

Komunikacja

Znamy datę debiutu pierwszego lubuskiego Plusa z FPS

UMWL, oprac. ms. 02 września 2024

Jakie tramwaje zaproponowano Olsztynowi?

Komunikacja

Jakie tramwaje zaproponowano Olsztynowi?

Przemysław Farsewicz 27 sierpnia 2024

Malepszak: Inwestycje w drogi trzeba hamować

Prawo & Finanse

Malepszak: Inwestycje w drogi trzeba hamować

Łukasz Malinowski 26 sierpnia 2024

Grudziądz szuka wykonawcy przebudowy ulic w przemysłowej części miasta

Przestrzeń

Zobacz również:

Znamy datę debiutu pierwszego lubuskiego Plusa z FPS

Komunikacja

Znamy datę debiutu pierwszego lubuskiego Plusa z FPS

UMWL, oprac. ms. 02 września 2024

Jakie tramwaje zaproponowano Olsztynowi?

Komunikacja

Jakie tramwaje zaproponowano Olsztynowi?

Przemysław Farsewicz 27 sierpnia 2024

Malepszak: Inwestycje w drogi trzeba hamować

Prawo & Finanse

Malepszak: Inwestycje w drogi trzeba hamować

Łukasz Malinowski 26 sierpnia 2024

Grudziądz szuka wykonawcy przebudowy ulic w przemysłowej części miasta

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5