Kędzierzyn-Koźle po raz trzeci próbuje zakupić dwa autobusy elektryczne dzięki środkom z programu Zielony Transport Publiczny. Samorząd chce zakupić dwa autobusy o długości od 11,8 do 12,2 metra.
Pojazdy mają mieścić co najmniej 70 pasażerów, z czego minimum 26 na miejscach siedzących. 7 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Moc jednostki napędowej określono na minimum 160 kW, a ponadto ma mieć ona wbudowane ograniczenie prędkości do 70 km/h oraz ma posiadać system rekuperacji energii.
Autobusy mają być zdolne do przejechania minimum 135 kilometrów na jednym ładowaniu a magazyn energii ma być ładowany zarówno poprzez złącze plug-in jak i poprzez pantograf. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe oraz wyposażone w system klimatyzacji, ogrzewania czy ładowarki USB dla pasażerów. Drzwi w układzie 2-2-2. Do tego monitoring oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej.
Poza dostawą dwóch pojazdów gmina chce również, że wykonawca zamówienia dostarczył oraz uruchomił jedną dwustanowiskową mobilną ładowarkę o mocy co najmniej 80 kW, która będzie zdolna ładować jeden lub dwa autobusy jednocześnie. W przypadku dwóch pojazdów moc ładowania ma wynosić 40 kW na autobus. Poza ładowarkami plug-in wykonawca ma także dostarczyć oraz uruchomić dwie pantografowe stacje ładowania pojazdów, każda o mocy co najmniej 250 kW.
Dostawa autobusów ma nastąpić w ciągu 380 dni od zawarcia umowy a dostawa ładowarek - przewodowej oraz obu pantografowych, ma odbyć się w ciągu 330 dni od podpisania umowy.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali dostawę minimum 1 autobusu elektrycznego niskopodłogowego.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena brutto - 60%, ocena techniczno-eksploatacyjna - 35% oraz okres udzielonej gwarancji na autobus - 5%.
Przypomnijmy, że to trzecie podejście Kędzierzyna do zakupu elektrobusów. Dwa poprzednie okazały się fiaskiem
ze względów finansowych.