Urząd Miasta w Kędzierzynie-Koźlu otworzył oferty w przetargu na dostawy dwóch 12-metrowych autobusów elektrycznych z mobilną ładowarką. Na realizację zamówienia przeznaczono rok.
Przedmiotem zamówienia jest zakup dwóch autobusów elektrycznych zeroemisyjnych wraz z niezbędną infrastrukturą pojazdów w celu zapewnienia obsługi obszaru śródmiejskiego w Kędzierzynie-Koźlu. Zamawiający wymaga autobusów o długości 11,8-12,2 m, które mogą pomieścić co najmniej 55 pasażerów, w tym min. 28 na miejscach siedzących. Z tego siedem ma być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Pojazd ma być niskopodłogowy, bez stopni w drzwiach wejściowych. Przewidziano klimatyzację i ogrzewanie elektryczne, wodne z dodatkowym agregatem grzewczym, zasilanym olejem napędowym ze zbiornika o pojemności min. 40 l. Agregat grzewczy ma załączać się przy temperaturach poniżej 5 stopni. Wyposażenie obejmuje system informacji pasażerskiej z tablicami LED i LCD oraz zapowiedziami, kasowniki, monitoring, wi-fi.
Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW – z funkcją odzysku energii podczas hamowania i ogranicznikiem prędkości do 70 km/h. Pojemność baterii musi wynosić co najmniej 200 kWh. Przewidziano ładowanie plug-in – zajmujące 5 h 30 min. w trybie normalnym i 2 h 45 min. w trybie przyspieszonym. Wymagany jest zasięg co najmniej 105 km.
Wykonawca musi dostarczyć mobilną ładowarkę plug-in z dwoma stanowiskami o mocy co najmniej 80 kW (2x40 kW).
Dzisiaj (2 grudnia) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery firmy i niemal wszystkie zmieściły się w budżecie zamawiającego, który określono na kwotę 6,704 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożył MAN, który proponuje dostawy za 5,530 mln zł. Solaris jest gotów dostarczyć pojazdy za 5,988 mln zł, SOR Libchavy – 6,645 mln zł, a Busnex Poland, oferujący Yutongi – 6,736 mln zł.
O wyborze zdecydują cena (60%), ocena techniczno-eksploatacyjna autobusów (35%) oraz gwarancja (5%). Pod uwagę brane będą materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia szkieletu / kratownicy, ramy / podwozia lub innego rozwiązania konstrukcyjnego; materiał poszycia zewnętrznego nadwozia; zużycie energii; podział przedniej szyby; Spełnienie przez autobus wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego; spełnienie przez autobus wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego; technologia oświetlenia; sposób zabudowy magazynu energii; rodzaj silnika elektrycznego układu napędowego; rozwiązanie techniczne przedniego zawieszenia; pojemność.
Na realizację przeznaczono 365 dni. Autobusy są przeznaczone do obsługi linii 3.