Kętrzyn ogłosił przetarg na dostawę czterech autobusów z napędem elektrycznym oraz dwóch stacji ładowania. To już drugie postępowanie na zakup pojazdów – poprzednie zostało unieważnione z powodu zbyt drogich ofert.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech elektrobusów o długości od 8,5 do 13 metrów i szerokości – od 2,4 do 2,55 m. . Pojazdy mają pomieścić co najmniej 70 osób, z czego min. 20 na miejscach siedzących. We wnętrzu ma znaleźć się wolna przestrzeń umożliwiająca jednocześnie przejazd osoby niepełnosprawnej na wózku lub wózka dziecięcego. Wymagane są minimum dwie pary drzwi w układzie 1-0-2, 1-2-0, 0-1-2, 0-2-1, 0-2-2, 2-2-0, 2-0-2, lub 1-2-2, 2-2-1, 2-1-2, 2-2-2. Pojazd ma być niskopodłogowy lub niskowejściowy – z dopuszczeniem podestu ze stopniami za II drzwiami. Wejście do pojazdu ma znaleźć się na wysokości maks. 340 mm. Przewidziano klimatyzację, a także ogrzewanie elektryczne zasilane z baterii liniowych lub niezależne urządzenie grzewcze połączone z układem chłodzenia o mocy min. 24 kW. Wyposażenie obejmuje wyświetlacze LED lub LCD, głosowe zapowiadanie przystanków, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system zliczania pasażerów
Wymagany jest silnik bądź silniki o mocy min. 120 kW, z ogranicznikiem prędkości do 70 km/h. W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Zamawiający oczekuje baterii o pojemności min. 200 kWh, pozwalającej na przejechanie min. 240 km.
Założono ładowanie plug-in. Ładowarki zostaną zainstalowane na terenie zajezdni. Każda stacja wyposażona będzie w dwa gniazda ładujące. Moc wyjściową stacji ładowania określono na min. 57 kW.
Termin składania ofert mija 4 kwietnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej jedną dostawę min. dwóch autobusów komunikacji miejskiej z silnikami o napędzie elektrycznym oraz dostawę i montaż stacji ładowania, o łącznej wartości minimum 4 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja (20%) i parametry techniczne (20%). Pod uwagę brane będą kwestia umieszczenia silnika oraz niskiej podłogi. Najwięcej punktów będzie można otrzymać za silnik umieszczony centralnie lub z tyłu autobusu oraz zaoferowanie pojazdu niskopodłogowego lub niskowejściowego z co najmniej 11 miejscami dostępnymi z poziomu niskiej podłogi. Na dostawy przeznaczonoosiem miesięcy.
Termin składania w poprzednim postępowaniu minął na początku lutego. Wystartowały dwie firmy. Busnex, reprezentujący na polskim rynku Yutonga, zaoferował 9,338 mln zł brutto, natomiast Solaris – 11,611 mln zł. Obie oferty przewyższały budżet określony na 7,822 mln zł. W tej sytuacji zamawiający
unieważnił postępowanie.