Partner serwisu
Przestrzeń

Kiedy przetarg na Warszawę Wschodnią? „Potrzebujemy kilka-kilkanaście miesięcy”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kiedy przetarg na Warszawę Wschodnią? „Potrzebujemy kilka-kilkanaście miesięcy”
mat, PKP PLK
Opóźniają się kolejne warszawskie inwestycje kolejowe. Następna w kolejności po Warszawie Zachodniej ma być stacja Warszawa Wschodnia, ale obecne władze PKP PLK nie są w stanie w tym momencie podać żadnych konkretnych terminów.

Przetarg na przebudowę Warszawy Wschodniej był wielokrotnie przekładany. W 2020 r. ówczesny prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel, mówił o 2022 r. W zeszłym roku mówiono zaś o 2024 r. Po raz kolejny jednak podawane terminy są nieaktualne. Teraz jednak nowe władze spółki kolejowej nie są w stanie podać żadnych konkretnych terminów.

– Musimy mieć potwierdzoną dokumentację projektową. Tego na dzień dzisiejszy nie ma. Zostaliśmy dokumentację, która jest w trakcie realizacji. Więc zakładamy, że w ciągu kilku / kilkunastu miesięcy ta dokumentacja będzie zakończona. Bez tego nie chcemy ogłaszać żadnych przetargów. Jak projekt wykonawczy będzie gotowy i będziemy mieć potwierdzone finansowanie, to będziemy mogli ogłosić przetarg na roboty budowlane – mówi Piotr Wyborski, prezes PKP PLK.

Wiadomo jednak ile mogą potrwać utrudnienia w ruchu kolejowym. – Same roboty na Warszawie Zachodniej trwały właściwie 4 lata. Pewnie podobny okres jest niezbędny w przypadku Warszawy Wschodniej – mówi Wyborski.

Od Wschodniej są uzależnione też inne inwestycje kolejowe. – Nie możemy od razu rozkopać Wschodniej i jednocześnie na wiele lat całego odcinka do Zachodniej – zaznacza prezes.

Projekt przebudowy Warszawy Wschodniej zakłada podobną rewolucję do tej, która ma miejsce na Zachodniej: założono przebudowę całego układu torowo-peronowego. Powstanie tu hala peronowa dla wszystkich peronów, która swoim zasięgiem obejmie wszystkie wyjścia z przejść pod torami w części dalekobieżnej i całą długość peronów podmiejskich. Stacja zostanie oczywiście dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zgodne z ostatnimi informacjami o zakresie projektu przewidziano także budowę zaplecza techniczno-socjalnego w okolicach stacji Warszawa Wschodnia, które będzie składać się z budynku wielofunkcyjnego wraz z LCS, garażu, magazynu paliw i środków chemicznych, wiaty techniczno-magazynowej, istniejącego warsztatu (obiekt przewidziany do remontu) oraz hali warsztatowej dla toru odstawczego. Przebudowany zostanie też posterunek odgałęźny Podskarbińska, zaplanowano rozbiórkę istniejących i budowę nowych obiektów inżynieryjnych kolejowych, w tym tuneli drogowych pod układem torowym – powstanie też przejazd pod torami w śladzie Trasy Tysiąclecia. W sumie pace obejmą ok. 17,6 km infrastruktury torowej i urządzenia srk na odcinku ok. 33,9 km.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5