Pod koniec zeszłego roku Kielce ogłosiły przetarg na wykonanie systemu roweru miejskiego. Ma się w nim znaleźć 250 jednośladów, z czego minimum 25 z nich ma być wyposażone we wspomaganie elektryczne. Oferty można składać do 19 stycznia tego roku. Do tej pory stolica województwa świętokrzyskiego nie miała rowerów miejskich.
W Kielcach wreszcie powstanie rower miejski? Jest na to duża szansa. Jak na razie ogłoszono przetarg na wykonanie systemu, który ma opiewać na 250 sztuk rowerów. Na zamówienie składają się różne rodzaje jednośladów. 210 z nich ma być rowerami klasycznymi, kolejne 5 także będzie tradycyjnych, ale typu tandem. Pozostałe 35 to pojazdy elektryczne, z czego 10 w standardzie cargo, a 25 normalnych. Wszystkie rowery mają być rowerami 4 generacji, które będą mogły być wypożyczane i odstawiane zarówno ze stacji, jak i poza nią. Zamówienie jest podzielone na dwie części, a więc dostawę i realizację systemu oraz jego obsługę techniczno-organizacyjną.
Wstępne założenie zakłada, że rowery będą użytkowane w okresie od 1 kwietnia do 31 października każdego roku z wyłączeniem obecnego, który z racji wymagań czasowych związanych z wyłonieniem wykonawcy, przesunie się na maj lub czerwiec 2022 roku.
Czym będą się charakteryzować rowery?
Zamawiający wymaga, aby rowery charakteryzowały się wodoodpornym siodełkiem, dwoma hamulcami rolkowymi lub bębnowymi, a w przypadku tylnego z nich istnieje możliwość montażu hamulca w pedałach. Koła mają mieć średnicę 28 cali. Rowery będą także wyposażone w bagażnik o nośności 30 kilogramów, a także przedni koszyk. Jednoślady będą miały także oświetlenie ledowe oraz dzwonek.
W pojazdach znajdzie się także podświetlany wyświetlacz na kierownicy, który pokaże czas wypożyczenia, aktualną prędkość roweru czy też jego status. Użytkownicy będą też mogli zamontować przy kierownicy telefon komórkowy, dzięki specjalnemu uchwytowi. Rowery będą miały także przerzutki.
5 sztuk rowerów tradycyjnych musi zostać wyposażonych w siodełka dla dzieci. Ich nośność musi umożliwiać przewiezienie dziecka o wadze od 9 do 22 kilogramów. Rowery elektryczne mają być wyposażone w silnik o mocy 250 W oraz dwa akumulatory, które pozwolą na przejechanie minimum 60 kilometrów na jednym ładowaniu. Rowery cargo mają być trzykołowe ze skrętną skrzynią wykonaną z aluminium. Ma ona mieć nośność minimum 120 kilogramów. Wszystkie rowery muszą być także wyposażone w komputer pokładowy oraz czujniki, które umożliwią ich wypożyczenie zarówno ze stacji, jak i z poza niej.
Stacje rzeczywiste i wirtualne
W ramach systemu ma zostać także wykonanych 57 stacji rowerowych. Będą one podzielone na dwa rodzaje, fizyczny oraz wirtualny. W ramach fizycznych stacji powstaną stojaki rowerowe z odpowiednim oznakowaniem, a stacje wirtualne będą oznakowane tylko totemami informacyjnymi. 30 stacji będzie zrealizowanych jako stacje fizyczne, a reszta, czyli 27, będzie wirtualna. Ponadto wykonawca dostarczy także aplikację mobilną i stronę internetową.
Obsługa systemu może być krótsza
Druga część zamówienia to obsługa techniczno-organizacyjna całego systemu. Ma ona trwać 48 miesięcy od momentu uruchomienia całego systemu. Istnieje jednak możliwość uruchomienia opcji przez zamawiającego, która skróci ten okres do tylko 24 miesięcy. Obsługa obejmuje między innymi konserwację i ładowanie rowerów, transport rowerów czy utrzymanie całego serwisu informatycznego.
Jakie są terminy realizacji?
Cały system, a więc dostawy rowerów i montaż stacji rowerowych ma zostać wykonany w terminie 120 dni od podpisania umowy.
Warunki udziału w postępowaniu
O zamówienie mogą się ubiegać firmy, które zrealizowały co najmniej 2 dostawy wyposażenia bezobsługowej wypożyczalni rowerów, w skład której wchodziło co najmniej 100 rowerów i 15 stacji rowerowych, a także wykonały co najmniej 2 usługi zewnętrznego operatora wypożyczalni rowerów obejmującej łącznie minimum 100 rowerów, świadczone nieprzerwanie przez co najmniej 1 sezon rowerowy tj. okres minimum 6 miesięcy.
O wyborze zdecyduje cena - 60%, zakres rozszerzonej odpowiedzialności z tytułu rękojmi - 30%, a także dodatkowa relokacja rowerów w ciągu dnia - 10%. Oferty w postępowaniu można składać do 19 stycznia bieżącego roku.
Realizacja systemu jest współfinansowana z pieniędzy unijnych z kończącej się perspektywy finansowej na lata 2014-2020.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.