ZTM Kielce otworzył oferty w przetargu na obsługę 12 linii autobusowych w ciągu najbliższych 2 lat. Wpłynęły dwie oferty, lecz obie znacznie przekraczają budżet ZTM. Swojej oferty nie złożyło za to MPK Kielce, które oskarżało organizatora przewozów o łamanie prawa zamówień publicznych.
Kielecki ZTM, a więc jednostka zajmująca się organizacją komunikacji miejskiej w stolicy województwa świętokrzyskiego prowadzi kolejny przetarg na obsługę wybranych linii autobusowych na terenie Kielc. Jak informuje l
okalne wydanie Gazety Wyborczej, jest to tzw. “mały kontrakt”, dotyczący użytkowania 40 miejskich autobusów zakupionych w latach 2009-2010.
Zbyt drogie oferty
Wczoraj, 15 maja, minął termin składania ofert w ramach przetargu,
który został podzielony na trzy mniejsze zadania. Realizacją każdej z trzech części postępowania zainteresowane są dwie firmy, a więc BP Tour Regio oraz Robert Opara Przewóz Osób. Jest to progres w stosunku do poprzedniego postępowania, bowiem wtedy ZTM nie
otrzymał żadnej oferty na realizację przewozów.Sęk w tym, że obie firmy chcą podjąć się realizacji zadania za kwoty znacznie większe niż te, jakie zaplanował organizator przewozów. ZTM chce przeznaczyć na obsługę 12 linii autobusowych w ciągu 2 lat kwotę 37 mln złotych brutto, natomiast BP Tour wycenił kontrakt na niewiele ponad 45,505 mln złotych a firma Robert Obara Przewóz Osób na niespełna 48 mln złotych. Obie kwoty są kwotami Brutto.
“Przede wszystkim cieszymy się, że pojawiły się oferty i jak widać, podział na mniejsze zadania przyniósł efekt. Musimy się zastanowić nad możliwością znalezienia dodatkowych środków, żeby ewentualnie rozstrzygnąć przetarg“ –
powiedziała kieleckiej Gazecie Wyborczej Agata Wojda, wiceprezydentka Kielc. “Praktyki rodem z PRL”
Innym ciekawym wątkiem, jaki pojawił się w tle kieleckiego przetargu jest sytuacja,
którą również opisała Gazeta Wyborcza Kielce. Jak możemy przeczytać w tekście sprzed kilku dni, MPK Kielce, a więc przewoźnik obecnie obsługujący linie objęte opisywanym przetargiem, zarzucił organizatorowi przewozów, że ten nie publikuje pytań złożonych w ramach toczącego się postępowania i tym samym łamie prawo zamówień publicznych.
Odnosiły się one do terminu przekazania 40 autobusów nowemu przewoźnikowi jak również do kwestii przeprowadzenia nowych badań technicznych dla używanych, miejskich Solarisów. W odpowiedzi ZTM ripostował, że pytania nie dotyczą nowego postępowania, lecz obecnie trwającej umowy. Ostatecznie MPK nie złożyło swojej oferty w nowym postępowaniu, tak więc jeśli przetarg uda się rozstrzygnąć, będzie to mała rewolucja komunikacyjna. O zarzutach MPK i odpowiedzi ZTM Kielce
można przeczytać w tym miejscu.