PKP PLK wreszcie otworzyły mocno opóźnioną kładkę po zachodniej stronie stacji Warszawa Główna. Obiekt łączy Aleje Jerozolimskie na Ochocie, perony i Kolejową na Woli. Niestety, wbrew zapowiedziom, kolejarzom nie udało się wytyczyć pasów przez Kolejową na wysokości kładki.
Stacja Warszawa Główna działa od marca zeszłego roku. Choć nie w całości – pomimo opóźnienia przy otwarciu stacji nie udało się wtedy oddać kładki znajdującej po zachodniej stronie stacji. Nie udało się też dotrzymać szeregu kolejnych terminów. Teraz jednak podróżni – i mieszkańcy Ochoty i Woli – wreszcie mogą korzystać z przejścia.
Obiekt, o dość prostej konstrukcji i dyskusyjnej estetyce, ma 194 metry długości. Są na nim zamontowane cztery windy umożliwiające także przewóz rowerów (nie wybudowano pochylni, które znacznie ułatwiłyby dostęp do kładki). Przejście jest zadaszone blachą trapezową. Kładkę wyposażono też w wyświetlacze i nagłośnienie.
Wykonawca nie wprowadził jednak jeszcze
wymaganej przez Zarząd Dróg Miejskich zmiany stałej organizacji ruchu na ul. Kolejowej. Nie wytyczono przejścia dla pieszych na wysokości kładki, szeroki chodnik urywa się przy jezdni. Pasażerowie i mieszkańcy muszą iść na około wąskim chodnikiem, by legalnie przejść przez ulicę. – Analizowane są warunki oraz pozyskiwane właściwe zgody administracyjne dla wybudowania przejścia przez ulice Kolejową. Po ich uzyskaniu możliwe będzie wskazanie terminu wykonania dodatkowego rozwiązania – odpowiada Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Kładka powstała w ramach odbudowy stacji Warszawa Główna, kosztującej ponad 87 mln zł. Roboty – w formule projektuj i buduj – realizuje Trakcja, z którą PKP PLK podpisały umowę w marcu 2018 r. Pierwotnie wszystkie główne prace miały zakończyć się jesienią 2019 r.