Kilka dni temu zakończono montaż kładki pieszo-rowerowej nad ulicą Struga w Szczecinie. Dzięki niej w końcu będzie można przeprawić się przez miejską autostradę, jaką jest wspomniana ulica.
Tygodnie przygotowań, godziny planowania, cała masa skomplikowanych wyliczeń – to wszystko w celu przeprowadzenia skomplikowanej operacji podniesienia i zamontowania ważącej ok. 30 ton konstrukcji stalowej kładki, która już znajduje się nad dwiema jezdniami ulicy Struga. Proces montażu udało się zrealizować Wykonawcy inwestycji bez większych komplikacji. Widok długiej na 35 metrów kładki wiszącej kilka metrów nad ziemią robił wrażenie.
Kolejny etap prac obejmować będzie montaż szalunków na płycie pomostu. Te prace prowadzone będą w dniach 9, 10 i 11 października w godzinach 18:00-23:00. W tym czasie zamykane będą pojedyncze pasy ruchu na obu jezdniach ulicy Struga na wysokości nowej kładki.
O inwestycji
Kładka będzie miała długość wynoszącą ponad 35 metrów i szerokość użytkową wynoszącą 4 metry. Zastosowane zostaną na niej detale kolorystyczne w postaci barw marki miasta Floating Garden 2050. W ramach prac zaplanowano m.in.:
- budowę kładki pieszo – rowerowej nad ulicą Struga wraz z pochylniami i schodami;
- budowę/przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, jezdni i przejść dla pieszych w celu połączenia z istniejącą infrastrukturą;
- wykonanie oświetlenia;
- wykonanie kanalizacji deszczowej w celu odwodnienia kładki i pochylni;
- przebudowę istniejącej infrastruktury drogowej kolidującej z planowaną inwestycją;
- wykonanie zagospodarowania zieleni;
- przebudowę i zabezpieczenie kolidujących sieci istniejącej infrastruktury podziemnej i naziemnej;
- wykonanie poidełka w pobliżu projektowanej kładki.
Termin wykonania zamówienia wynosi 17 miesięcy od dnia podpisania umowy. Kładka zlokalizowana będzie pomiędzy ul. Iwaszkiewicza i Outlet Parkiem. Realizacją inwestycji zajmuje się firma PORR S.A. Koszt prac to ponad 7,6 mln zł brutto.
Inwestycja jest realizowana w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego. Nadzór nad inwestycją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Inwestycja objęta dofinansowaniem w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.