Kończy się wyposażanie trolejbusów Solarisa dla rumuńskiego Ploeszti. Dwadzieścia nowych pojazdów stopniowo opuszcza zakład produkcyjny Škody Electric w Pilźnie, który jest odpowiedzialny za produkcję i montaż kompletnego osprzętu elektrycznego oraz testy pojazdów.
– Zakończymy dostawę wyposażenia elektrycznego dla ostatnich sztuk nowych trolejbusów w czerwcu – mówi Tomáš Cabadaj, kierownik projektu Škoda Electric. Jak podaje wykonawca, w Rumunii jeździć będzie ponad 170 trolejbusów z wyposażeniem od Škody – w Klużu-Napoce, Braszowie, Timisoarze, Gałaczu czy Baia Mare.
– Pojazdy są w pełni klimatyzowane, zarówno w przedziale pasażerskim, jak i w kabinie kierowcy. Pojazdy są niskopodłogowe i zapewniają pełną dostępność. Łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie pasażerów ułatwia tzw. przyklęk – mówi Tomáš Cabadaj .
Umowę na dostawę 20 trolejbusów Trollino 12 Solaris
podpisał na przełomie lipca i sierpnia zeszłego roku. Jej wartość to ponad 36 mln zł.