Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Škoda pokazuje pierwszy tramwaj dla Mannheim, Heidelberga i Ludwigshafen

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
20-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na targach Innotrans Škoda zaprezentowała pierwszy tramwaj dwusystemowy 36T dla Rhein-Neckar-Vekkehr (RNV), obsługującego trzy niemieckie miasta – Mannheim, Heidelberg i Ludwigshafen. Pojazd ma zostać dostarczony do końca roku. – Liczymy na to, że producent przyspieszy proces produkcji – mówi Martin In der Beck, dyrektor techniczny RNV.

Umowa z 2018 r. opiewa na 80 tramwajów trzech długości z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejne 34 pojazdy. Jej wartość to około 250 mln euro, a efektem jest rodzina pojazdów nazwana Rhein-Neckar-Tram 2020. – To kompleksowy produkt, który spełnia potrzeby trzech miast. To nasz sukces – wyjątkowy pojazd, jeżeli chodzi o technologie, specyfikacje czy proces homologacji – mówi Didier Pfleger, szef Grupy Škoda.

– Nowe pojazdy to przyszłość RNV lub przynajmniej jeden z jej fundamentów. Potrzebujemy nowych tramwajów, by odmłodzić flotę, podnieść standard obsługi potrzeby pasażerów, jak i powiększyć sieć. Ten pojazd jest wykonany na zamówienie i wyróżnia się na rynku niemieckim. Tramwaj będzie wykorzystywany jako pojazd tramwajowy, jak i kolejowy – to może samo w sobie nie jest wyjątkowe ale jesteśmy jedynym systemem z pojazdami dwusystemowymi o rozstawie 1000 m. To wymaga specjalnej homologacji – mówi Martin In der Beck, dyrektor techniczny RNV.

Škoda dostarcza do wspomnianych miast trzy rodzaje pojazdów – 36T, 37T i 38T – o modułowej konstrukcji od 16 do 30 m. Tramwaj typu 36T o długości 30,5 m pomieści 178 pasażerów (przy normie 4 osoby na m2), z czego 72 na miejscach siedzących. Tramwaj 37T+37T (złożony z "połówek" 37T) o długości 40,65 m pomieści 244 pasażerów (przy normie 4 osoby na m2), z czego 104 na miejscach siedzących. Natomiast tramwaj 38T+38T (również złożony z dwóch "połówek") o długości 58,69 m pomieści 368 pasażerów (przy normie 4 osoby na m2), z czego 144(+12) na miejscach siedzących. Pojazdy są dwukierunkowe, z asymetrycznie rozmieszczonymi drzwiami. Szerokość tramwajów, przystosowanych do rozstawu 1000 mm, to 2400 mm. Prędkość operacyjna to 80 km/h, zasilanie – 750 V DC.

– Tramwaj bazuje na rodzinie Artic Transtechu. Chodzi jednak o ogólną ideę, bo pod uwagę wzięte są potrzeby klienta i procesu homologacji. To, co widzimy, nie jest finalnym produktem, a pierwszym, prototypowym pojazdem. Niektóre rzeczy zostaną więc poprawione – wskazuje Christopher Shreiner, dyrektor projektu w Škodzie. Pojazdy mają być przystosowane do 36-letniej eksploatacji. Wyposażone są w obrotowe wózki. Przewidziano rekuperację energii, która będzie wykorzystywana do rozruchu.

Dla ułatwienia obsługi przewidziano możliwość dzielenia pojazdu w połowie – wówczas dalej będzie istniała możliwość poruszania pojazdem z jednej kabiny. W celach obsługowych przewidziano łatwy dostęp do dachu – z możliwością przemieszczenia się po nim pracowników zaplecza. Zamontowane zostaną super kondensatory, manewry tramwajem będą mogły być wykonywane bez zasilania na odległość kilkuset metrów. Realizowana jest idea smart-data – z przekazaniem w czasie rzeczywistym danych o funkcjonowaniu tramwaju.

Pojazdy miały trafić do klienta już na początku zeszłego roku. – Pewne opóźnienia, przy partycypacji klienta w procesie projektowania, są zrozumiałe. Teraz mamy jednak napięty harmonogram. Polegamy na Skodzie i mamy nadzieję, że dostarczy ten pojazd do końca roku. Chcemy pokazać pojazd w kwietniu przyszłego roku podczas Bundesgartenschau (federalna wystawa ogrodnicza) w Mannheim. Jest w tym pewna pilność. Liczymy na to, że producent przyspieszy proces produkcji – mówi Martin In der Beck.

– Homologacja jest wyzwaniem. Musimy spełnić wymagania regulatora tramwajowego, jak i kolejowego. Dotyczy to odporności na zderzenia – stąd wzmocniona kabina czy konieczności zamontowania np. kolejowej syreny – mówi Christopher Shreiner.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Duchota w Škodach. Wentylacja do poprawki

Przestrzeń

Metro: Duchota w Škodach. Wentylacja do poprawki

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Škoda dostarczy do Kassel do 40 tramwajów

Przestrzeń

Škoda dostarczy do Kassel do 40 tramwajów

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Škoda dostarczy trolejbusy do Ostrawy i Pardubic

Przestrzeń

Škoda dostarczy trolejbusy do Ostrawy i Pardubic

Witold Urbanowicz 22 lipca 2023

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Przestrzeń

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 14 lipca 2023

Brno: Škoda dostarczyła pierwsze nowe trolejbusy

Komunikacja

Škoda zakończyła dostawy Regio Panter na Słowację

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Metro: Duchota w Škodach. Wentylacja do poprawki

Przestrzeń

Metro: Duchota w Škodach. Wentylacja do poprawki

Witold Urbanowicz 28 sierpnia 2023

Škoda dostarczy do Kassel do 40 tramwajów

Przestrzeń

Škoda dostarczy do Kassel do 40 tramwajów

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Škoda dostarczy trolejbusy do Ostrawy i Pardubic

Przestrzeń

Škoda dostarczy trolejbusy do Ostrawy i Pardubic

Witold Urbanowicz 22 lipca 2023

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Przestrzeń

Škoda dostarczy pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 14 lipca 2023

Brno: Škoda dostarczyła pierwsze nowe trolejbusy

Komunikacja

Škoda zakończyła dostawy Regio Panter na Słowację

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5