Na targach w Pradze miał premierę 12-metrowy autobus Škoda E’City. To zupełnie nowy model w portfolio producenta i zarazem pierwszy elektrobus, jaki wyjedzie na ulice Pragi. W sumie stolica Czech zamówiła 14 takich pojazdów.
Korzystając z doświadczeń Temsy, Škoda opracowała i wprowadziła do sprzedaży nową rodzinę pojazdów elektrycznych. To 12-metrowy elektrobus E’City, który miał dzisiaj (23 listopada) premierę na targach autobusowych Czech Bus w Pradze.
– To nasz pierwszy elektrobus. Pojazdy z takim napędem wprowadzimy na dwóch liniach 154 i 213. To jeden z kroków rozwoju elektromobilności w Pradze, zakładającego wykorzystanie elektrobusów i trolejbusów. Planujemy, że do 2030 jedna trzecia taboru autobusowego będzie elektryczna – mówi Adam Scheinherr, zastępcza burmistrza Pragi.
Dziś ma zakończyć się homologacja nowego pojazdu. Do końca roku zostanie przekazany praskiemu przedsiębiorstwu komunikacyjnemu, a w styczniu zabierze na pokład pierwszych pasażerów. Dostawy pozostałych 13 wozów zakończą się w lutym.
– Przy wprowadzaniu tego pojazdu do ruchu współpracujemy z Temsą, która w tym przypadku jest naszym poddostawcą. Pudło powstało w Turcji, a my dodaliśmy to, w czym jesteśmy najlepsi, czyli osprzęt elektryczny, wraz z bateriami i pantografem. Montaż końcowy i testy przeprowadziliśmy w naszym zakładzie w Pilźnie – mówi Zdenek Majer, wiceprezes ds. sprzedaży w Skoda Transportation.
Škoda E'City oferuje unikalne rozwiązanie w postaci ładowania za pomocą dwubiegunowego pantografu o mocy ładowania do 150 kW oraz przy wykorzystaniu wbudowanej, galwanicznie izolowanej ładowarki z sieci 600 V/750 V DC. W ciągu dnia bateria trakcyjna jest cyklicznie doładowywana za pomocą pantografu z istniejącej infrastruktury dla tramwaju lub planowanych w przyszłości linii trolejbusowych. Specjalną infrastrukturę do ładowania przygotowano na przystankach końcowych Strašnická i Želivského. Dodatkowo w nocy pojazd może być ładowany za pomocą wtyczki. Jak zachwala producent, zaletą takiego ładowania jest idealna kontrola bilansu energetycznego, a także niski koszt infrastruktury ładowania.
12-metrowy pojazd wyposażony jest w trzy pary drzwi i mieści 69 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących (z czego dwa składane). Wejście znajduje się na wysokości 32 cm, a prędkość konstrukcyjna jest określona na 80 km/h. Moc silnika to 160 kW. Gwarantowany zasięg wynosi ponad 100 km – z załączonym ogrzewaniem bądź klimatyzacją.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.