Dwanaście 60-metrowych pojazdów Škoda ForCity Smart 38T trafi wkrótce do niemieckiego Mannheim. Pierwszy z nich oficjalnie zaprezentowała Škoda. To najdłuższy tramwaj jaki kiedykolwiek wyprodukowano na świecie. Związek metropolitalny Ren-Neckar zapowiedział także skorzystanie z prawa opcji na kolejne wozy.
W regionie metropolitalnym Ren-Neckar spółka komunikacyjna Verkehrsbetriebe Rhein-Neckar-Verkehr (rnv) wraz z producentem uroczyście zaprezentowali najdłuższy tramwaj na świecie. Pierwszy nowy pojazd o długości 60 metrów jest częścią dużej umowy ramowej pomiędzy rnv a czeską grupą Škoda. – Najdłuższy na świecie tramwaj jest odpowiedzią na pilne zapotrzebowanie dla dodatkowej przepustowości. Pojazd ten odegra ważną rolę dla transportu publicznego i jest częścią procesu rozwoju transportu publicznego w regionie – przyznał Christian Specht, burmistrz miasta Mannheim i przewodniczący rady nadzorczej rnv.
Po dopuszczeniu nowego tramwaju do ruchu pasażerskiego, które spodziewane jest pod koniec roku, nowy pojazd będzie wykorzystywany przede wszystkim na linii 1 i 5. Spółka rnv początkowo zamówiła od Škody 80 tramwajów o różnych długościach – głównie 30 i 40 metrów. Pojazdów o długości 60 metrów zamówiono dwanaście. Przy okazji prezentacji zapowiedziano uruchomienie opcji na kolejne 34 tramwaje o trzech członach. – Przedsiębiorstwo rnv zdecydowało się skorzystać z opcji uzgodnionej ze Skodą na 34 dodatkowe pojazdy RNT. Jest to kluczowy element odnowienia floty i dalszego zwiększania wydajności naszego systemu komunikacji w nadchodzących dziesięcioleciach – zaznaczył Christian Specht, burmistrz miasta Mannheim.
W najdłuższym tramwaju o długości 60 metrów ma się znaleźć miejsce dla ponad 350 pasażerów. Standardowo we wnętrzu ma się znaleźć klimatyzacja i kompleksowa informacja pasażerska. Zadbano o dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Ponadto konstrukcja pojazdów ma być trwalsza.
Do tej pory rnv otrzymało 16 wozów 40-metrowych, dziewięć wagonów 30-metrowych i jeden pojazd RNT o długości 60 metrów. Różne długości tramwajów umożliwiają elastyczne dostosowanie się do różnorodnych wymagań sieci tras regionu metropolitalnego Ren-Neckar. Oczekuje się, że dostawa łącznie 114 pojazdów zakończy się pod koniec 2026 roku. – Pomimo pewnych, łatwo wytłumaczalnych opóźnień, zamówienie w dużej mierze przebiega sprawnie i jest realizowane bez zakłóceń. Czas pomiędzy dostawą a uruchomieniem tramwajów jest także rekordowy jak na pojazd o tej złożoności. Dostawy przebiegają płynnie i nowe wozy otrzymujemy średnio co jeden-dwa tygodnie – przekazał Martin in der Beek, dyrektor techniczny rnv.
W ramach zamówienia do Mannheim dotrze 65 tramwajów trzyczłonowych o długości 30 metrów, 37 tramwajów czteroczłonowych o długości 40 metrów oraz 12 najdłuższych tramwajów 60-metrowych. – RNT wyznacza nowe standardy w zakresie komfortu, bezpieczeństwa i łatwości konserwacji – podkreślił Beek.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.