Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kolej wybiera projektanta dla stacji i dworca Olsztyn Główny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kolej wybiera projektanta dla stacji i dworca Olsztyn Główny
fot. PF
PKP SA rozstrzygnęły po sześciu miesiącach przetarg na projekt budowy nowego dworca oraz przebudowę układu torowo-peronowego na stacji Olsztyn Główny. Projekt nowego dworca powstanie w ciągu roku, a przebudowa rozpocznie się za około dwa lata. PKP SA oczekują, że nowy obiekt stanie się reprezentacyjną bramą do miasta.

Przedmiotem przetargu jest wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy dworca Olsztyn Główny wraz z modernizacją układu torowo-peronowego i infrastruktury kolejowej w ramach 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn. Zakres inwestycji PKP PLK obejmuje zaprojektowanie wielobranżowej przebudowy infrastruktury torowo-peronowej, natomiast zakres PKP SA to projekt wyburzenia istniejącego dworca oraz budowę nowego budynku dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego. Opracowania stanowiące przedmiot zamówienia mają stanowić dwa odrębne opracowania projektowe.

Starania lokalnych organizacji społecznych o uznanie modernistycznego budynku dworca za zabytek na razie nie odniosły oczekiwanego skutku. Wojewódzki konserwator zabytków uznał, że ochroną należy objąć jedynie wiaty na peronach 2, 3 i 4. Wykonawca powinien zaproponować trzy warianty różniących się estetycznie koncepcji programowo-przestrzennych nowego budynku dworca wraz z nowym układem – dojściem do peronów łączącym obie strony miasta i z zagospodarowaniem terenu. Nowy dworzec – według założeń PKP SA – ma się stać „bramą do miasta” i wizytówką kolei. W budynku zostaną zachowane pewne elementy starego dworca – mozaiki oraz zegar naścienny.

PKP PLK oczekują w ramach projektu przebudowy głowic rozjazdowych stacji, torów stacyjnych w peronach wraz z podtorzem oraz siecią trakcyjną. Nierozstrzygnięta jest kwestia zachowania przejścia podziemnego. W przypadku budowy kładki PKP PLK proponują likwidację tunelu. Więcej o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Termin składania ofert minął jeszcze w grudniu 2017 r. Po sześciu miesiącach PKP SA rozstrzygnęły postępowanie. Wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum Multiconsult Polska z Warszawy i Przedsiębiorstwo Organizacji Inwestycji Allplan z Bydgoszczy, które zaproponowało mieszczącą się w budżecie kwotę 5,285 mln zł brutto. Pozostałe oferty – droższe, choć również mieszczące się w budżecie – złożone przez TPF z Warszawy, konsorcjum PIG Architekci z Warszawy i GMT z Mysłowic oraz konsorcjum BBC Best Building Consultants z Warszawy i BBC Best Building Consultants Nadzory i Doradztwo Łukasz Zdziebłowski z Żyrardowa zostały odrzucone.

Na realizację dokumentacji projektowej przeznaczono 12 miesięcy. Projektant będzie pełnił tez nadzór autorski nad pracami. Przewidywany termin rozpoczęcia robót budowlanych to 21 miesięcy od podpisania umowy projektowej, natomiast przewidywany okres realizacji robót budowlanych wynosi 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5