Na Dworcu Wschodnim w Warszawie znowu pojawili się robotnicy. Odgrodzono część hali dalekobieżnej i tunelu pod peronami. Kolejarze poprawiają oznaczenia dla niewidomych oraz uszczelnienia. PKP PLK zapowiadają, że w 2016 r. będą natomiast gotowe windy na wszystkie perony.
Dworzec Warszawa Wschodnia został gruntownie zmodernizowany przez PKP SA z okazji Euro 2012. Tunele i perony, należące do PKP PLK, poddano jednak jedynie „estetyzacji”, w związku z czym nie rozwiązano problemu dostępności peronów dla osób niepełnosprawnych.
Teraz na dworcu znowu pojawili się robotnicy. Odgrodzono część hali dalekobieżnej przy kasach oraz tunelu pod peronami. – Prace polegają na wymianie ścieżek prowadzących dla osób niewidomych i niedowidzących. Wymieniane obecnie ścieżki prowadzące zostaną ujednolicone z oznaczeniami zastosowanymi w tunelach. Docelowo nowe ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących pojawią się w hali dalekobieżnej i podmiejskiej dworca – informuje Aleksandra Dąbek z działu prasowego PKP SA. Jak dodaje, trwają także roboty związane ze „zmianą organizacji kas”.
Robotnicy zajęli też połowę szerokości głównego tunelu pod peronami, łączącego hale dalekobieżna i podmiejską. Tutaj prace prowadzi PKP PLK. – Związane są one z konserwacją uszczelnień. Ich koszt to kilkaset tysięcy złotych. Prace zakończą się w ciągu kilku – kilkunastu dni – mówi Dąbek.
fot. WUPKP PLK zabierają się też za zwiększenie dostępności peronów. – W 2016 roku na stacji Warszawa Wschodnia będą gotowe windy pozwalające dostać się na wszystkie siedem peronów – mówi Maciej Dutkiewicz z wydziału prasowego PKP PLK.
W tej chwili dokumentację projektową i przetargową, niezbędną do przeprowadzenia inwestycji, przygotowuje Biuro Projektowo-Konsultingowe BPK Sp. z o.o. Wartość podpisanej umowy to blisko 230 tysięcy złotych. Dokumentacja będzie gotowa za osiem miesięcy.
Windy pojawią się nie tylko na Dworcu Wschodnim. – W kolejnych latach, w ramach modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego takie udogodnienia zyskają inne warszawskie stacje – zapowiada Dutkiewicz.
Zakres prac jest ogromny i obejmuje m.in.
kompleksowy remont linii średnicowej.
fot. WU fot. WU