Partnerzy serwisu:
Mobilność

Koleje Dolnośląskie chcą jeździć autobusami do Polkowic i Bolkowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Koleje Dolnośląskie chcą jeździć autobusami do Polkowic i Bolkowa
fot. JRAutobusy "za pociąg" z Rawicza do Góry
Dolnośląski przewoźnik chce dalej rozwijać swoje połączenia autobusowe. KD planują uruchamiać kolejne autobusy “za pociąg”, wpisane w kolejowy rozkład jazdy, ale również start połączeń dowozowych, na wzór Kolei Małopolskich. Takie autobusy mogłyby pojechać z Głogowa do Lubina przez Polkowice, jak również z Jawora przez Bolków do Marciszowa.

Koleje Dolnośląskie od jesieni 2022 roku uruchamiają połączenia autobusowe w formie komunikacji zastępczej za pociągi regionalne, dzięki czemu “kolejowe” autobusy znalazły się w kolejowym rozkładzie jazdy. W praktyce oznacza to, że w kolejowych wyszukiwarkach znajdują się Stronie Śląskie, Góra czy też Syców, a więc miejscowości gdzie od lat nie docierają “prawdziwe” pociągi, choć władze Dolnego Śląska zapowiadają rychłą rewitalizację linii do Stronia, a PKP PLK już prowadzi modernizację linii biegnącej przez Syców w kierunku Kępna.

Będą i autobusy “za pociąg” jak i autobusy dowozowe

KD realizują autobusowe połączenia “za pociąg” na trzech trasach, do Stronia Śląskiego i Lądka-Zdroju, do Sycowa oraz do powiatowej Góry. Dwa ostatnie połączenia ruszyły już ponad rok temu, we wrześniu 2023 roku, a od tego momentu nie udało się uruchomić kolejnych autobusów w barwach dolnośląskiego przewoźnika, czy Koleje Dolnośląskie myślą więc o kolejnych trasach, na jakie mogłyby wyjechać autobusy za pociąg?

– Tak, ciągle chcemy rozwijać nasze połączenia autobusowe, zwłaszcza że na Dolnym Śląsku ciągle są miejsca wykluczone komunikacyjnie, które albo nie mają wcale, albo mają ubogą ofertę tylko w dni robocze. W pierwszej kolejności chcemy się skupić na dobrym skomunikowaniu miast powiatowych jako KKZ - przykładem jest linia do Złotoryi i dalej do Lwówka Śląskiego - ale również spróbować z modelem praktykowanym w Małopolsce, gdzie kursują autobusy dowozowe, skomunikowane z pociągami – odpowiada prezes Kolei Dolnośląskich, Damian Stawikowski.

Szeroko o integracji autobusów i pociągów w Małopolsce piszemy w tym tekście. Koleje Małopolskie uruchomiły szereg połączeń dowozowych, które są skomunikowane z pociągami przewoźnika na ważniejszych stacjach węzłowych. Pociągi oczekują tam na podróżnych poruszających się autobusami.

Z Głogowa do Lubina przez Polkowice czy z Lubina do Góry. Do tego Bolków

Prezes KD przekazał nam, że pierwszą trasą, na którą miałyby wyjechać autobusy skomunikowane z pociągami jest połączenie z Głogowa przez Polkowice do Lubina (przypomnijmy, że Polkowice od wielu lat nie mają dostępu do kolei pasażerskiej). To jednak nie wszystko.

– Do tego też np. połączenie Góra – Lubin, bo na bardzo oddalonych na sieci kolejowej miejscowościach możnaby szybko przejechać autobusem w biało-żółtych barwach. Oczywiście do Góry jeździmy już autobusem KKZ ale od strony Bojanowa i Rawicza, gdzie obłożenie pasażerów mogłoby być znacznie mniejsze niż to w kierunku np. Lubina czy Głogowa. Ten przykład świetnie pokazuje, że musimy wyjść poza myślenie o linii kolejowej i nie skupiać się na tym, gdzie kiedyś były tory, ale jakie są dzisiejsze potrzeby mieszkańców. Oczywiście na połączeniach KKZ musimy tak robić, żeby to weszło w kolejowy rozkład jazdy, natomiast w wielu miejscach lepiej jest uruchomić autobus skomunikowany z pociągiem, który w zupełności wypełni lukę transportową – tłumaczy Stawikowski.

Następnym kierunkiem jest Bolków – Tutaj zainteresowanie wyraził już burmistrz Mirosław Pustoła, dlatego myślimy o wpięciu do naszej sieci Bolkowa autobusami np. w relacji Jawor - Bolków - Marciszów – kończy prezes KD.

Wspólny bilet? Na razie bez szczegółów

Jak na razie nie wiadomo, jak miałaby wyglądać integracja biletowa między pociągami i autobusami dowozowymi KD. Przewoźnik intensywnie myśli nad rozwiązaniem tego zagadnienia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Komunikacja

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Jakub Rösler 05 grudnia 2024

To był hit Kolei Dolnośląskich. Co z wagonami rowerowymi?

Mobilność

Hakerzy odpowiadają Newagowi

Komunikacja

Hakerzy odpowiadają Newagowi

inf. Dragon Sector 11 grudnia 2023

Koleje Dolnośląskie ruszają do Świnoujścia

Komunikacja

Koleje Dolnośląskie ruszają do Świnoujścia

Jakub Rösler 03 czerwca 2023

Autobusy KD pojadą do Sycowa, Złotoryi i Lwówka Śl. [mapy tras]

Komunikacja

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Komunikacja

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Jakub Rösler 05 grudnia 2024

To był hit Kolei Dolnośląskich. Co z wagonami rowerowymi?

Mobilność

Hakerzy odpowiadają Newagowi

Komunikacja

Hakerzy odpowiadają Newagowi

inf. Dragon Sector 11 grudnia 2023

Koleje Dolnośląskie ruszają do Świnoujścia

Komunikacja

Koleje Dolnośląskie ruszają do Świnoujścia

Jakub Rösler 03 czerwca 2023

Autobusy KD pojadą do Sycowa, Złotoryi i Lwówka Śl. [mapy tras]

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5