Koleje Małopolskie właśnie ogłosiły ponowny przetarg dotyczący wynajmu autobusów wraz z kierowcami. Pojazdy mają służyć w ramach Autobusowych Linii Dowozowych na trasach z Wieliczki do Myślenic, Łapanowa i Dobczyc oraz na linii Podłęże – Proszowice.
Koleje Małopolskie ogłosiły postępowanie dotyczące świadczenia usługi wynajmu autobusów wraz kierowcami. Pojazdy mają zostać skierowane do realizacji połączeń w ramach Autobusowych Linii Dowozowych na czterech rozkładowych trasach. Autobusy będą kursować na liniach: Wieliczka – Myślenice, Wieliczka – Łapanów, Wieliczka – Dobczyce oraz Podłęże – Proszowice. To ponowny przetarg dotyczący tych linii, ponieważ przewoźnik
już wcześniej próbował pozyskać autobusy dla tego zadania.9 autobusów
Koleje Małopolskie chcą, by realizator zadania dysponował 9 autobusami. Każdy z pojazdów ma spełniać normę emisji Euro V. Z tego co najmniej 6 pojazdów ma być wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2009 roku, a autobusy te mają zabierać na pokład minimum 80 pasażerów, z czego 34 na miejscach siedzących. Długość tych autobusów określono w przedziale 11,5-13 metrów. Natomiast trzy z nich mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku i mają umożliwić zabranie na pokład minimum 84 pasażerów, w tym minimum 39 na miejscach siedzących.
Trzy pozostałe autobusy mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku, a ich długość określono w przedziale 7-11 metrów. Pojazdy mają zbierać co najmniej 30 osób w tym 14 na miejscach siedzących. W ramach tej części zamówienia dwa z trzech autobusów mają mieć długość od 8,5 do 11 metrów i zabierać na swój pokład co najmniej 63 osoby, w tym 28 na miejscach siedzących.
Ogrzewanie i klimatyzacja
Każdy z pojazdów ma być przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością, posiadać niską podłogę co najmniej przy jednej parze drzwi oraz miejsce na co najmniej jeden wózek inwalidzki. Autobusy mają być także wyposażone w klimatyzację oraz ogrzewanie, a na ich pokładach znajdzie się także system tablic świetlnych informujących o numerze danej linii i trasie jaką realizuje dany pojazd.
Zamówienie z opcją wydłużenia o pół roku
Zamawiający planuje, że autobusy wykonają prawie 716 138 wozokilometrów, a minimalna praca została określona na trochę ponad 507 701 wozokilometrów. Umowa ma zostać zawarta na okres od 16 maja, do 31 grudnia bieżącego roku. Zamawiający będzie mógł przedłużyć usługę o maksymalnie pół roku, jeśli nie wykorzysta on maksymalnego zakresu finansowego umowy.
Startować mogą wykonawcy, którzy w przeciągu trzech ostatnich lat wykonał lub też nadal wykonuje co najmniej dwie usługi przewozu autobusowego o minimalnej wartości 100 tysięcy złotych każda. Oferty w postępowaniu można składać do 6 kwietnia bieżącego roku, a o wyborze ma zdecydować cena brutto.
Ponowna próba rozstrzygnięcia przetargu
Rozpisany właśnie przetarg jest
ponowną próbą pozyskania autobusów wraz z kierowcami, ponieważ Koleje Małopolskie próbowały już wybrać realizatorów tych usług kilka tygodni temu. W tamtym przetargu, podzielonym na cztery części, udało się pozytywnie rozstrzygnąć dwie składowe postępowania, a więc zapewnić pojazdy na trasy Bochnia – Limanowa, Bochnia – Szczurowa, Brzesko – Radłów, Tarnów – Bochnia, które będzie obsługiwała firma Mark-Trawel Marek Wielgus oraz Wieliczka – Półrzeczki, którą także obsłuży wspomniana wcześniej firma.
Koleje Małopolskie
wprowadziły też do użytku swoje własne autobusy, o których
pisaliśmy obszernie w ostatnich tygodniach. Docelowo to właśnie one będą obsługiwały autobusowe linie dowozowe.