Małopolska spółka kolejowa wybrała przewoźnika, który obsłuży połączenia na czterech autobusowych liniach dowożących pasażerów do pociągów oznaczanych jako ALD. Chodzi tu o trasy wybiegające z Wieliczki do mniejszych miejscowości. Na liniach kursować ma łącznie sześć autobusów – wszystkie niskopodłogowe lub przynajmniej niskowejściowe i co najwyżej dwunastoletnie.
Przedmiotem przetargu jest obsługa linii dowozowych w Wieliczce:B1 Świątniki Górne – Byszyce – Wieliczka, R1 Świątniki Górne – Grajów – Wieliczka, D1 Świątniki Górne – Hucisko – Wieliczka i S1 Wrząsowice – Wieliczka. Przesiadka do pociągów ma odbywać się na przystanku Wieliczka Rynek Kopalnia. Wszystkie te połączenia funkcjonują już obecnie.
Przewoźnik ma wykonywać przewozy trzema autobusami niskopodłogowymi lub niskowejściowymi o pojemności minimum 50 miejsc (w tym 25 miejsc siedzących) i trzema o pojemności minimum 30 osób, w tym co najmniej 20 na miejscach siedzących. Dłuższe z pojazdów mają być nie starsze niż 12-letnie i nie krótsze niż 9,5 m. Mają też być klimatyzowane, a ich silniki muszą spełniać normę emisji spalin Euro IV lub wyższą. Co do krótszych autobusów zamawiający stawia nieco surowsze wymagania dotyczące wieku – mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w roku 2011. Mają też spełniać bardziej restrykcyjne normy emisji spalin (Euro V). Tak samo jak pojazdy dłuższe, mają być klimatyzowane, a na ich wyposażeniu powinny znaleźć się elektroniczne tablice kierunkowe.
Kilka dni temu – 24 kwietnia – zamawiający rozstrzygnął postępowanie, wybierając ofertę firmy FUH Adam-Tours z Krakowa. Wykonawca zaproponował kwotę 1,981 mln zł brutto za całość, co przekłada się na cenę jednostkową za jeden km na poziomie 3,97 zł netto. Jednocześnie trzy oferty zostały odrzucone jako zawierające rażąco niską cenę.
Na razie, z uwagi na pandemię i niski popyt, połączenia w ramach ALD są
wstrzymane.