Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe
fot. Koleje Małopolskie
Koleje Małopolskie poszukują firm przewozowych z kierowcami do obsługi dziewięciu linii dowozowych. Zaplanowano kursy do Wieliczki, Tarnowa, Nowego Sącza, Limanowej, Olkusza, Myślenic, Wysowej czy w Beskidy. Łącznie na zadanie przeznaczono prawie 20 mln zł. Zainteresowanych jest aż 13 firm.

Koleje Małopolskie szukają firm, które na rzecz zamawiającego będą świadczyły usługi transportowe w ramach autobusowych linii dowozowych. Zamówienie podzielono na 9 części w zależności od regionu po którym będą realizowane kursy. Wykonawcy mogli składać oferty do różnych części. Zgłosiło się 13 firm. Zamawiający przygotował na ten cel budżet w wysokości 19,6 mln zł.

Do Wieliczki poza kosztorysem


Pierwsza linia ma obsługiwać trasę do Wieliczki. Łącznie zaplanowano ponad 767 tys. wozokilometrów. Do obsługi tej trasy zgłosił się wyłącznie jeden przewoźnik – Firma Przewozowa Michalus Michał Bodzioch z Dobczyc za kwotę 6,82 mln zł. Koleje Małopolskie przygotowały na to zadanie 6,46 mln zł.

Firma, która zgłosi się do tego zadania musi – zgodnie z wymaganiami zamawiającego – dysponować ośmioma autobusami oraz kierowcami do ich obsługi. Pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2011 roku i spełniać normę co najmniej euro5. Sześć z ośmiu autobusów musi mieć długość od 11,5 do 13 metrów oraz musi umożliwiać przewóz co najmniej 75 osób, z czego co najmniej 39 osób na miejscach siedzących. Pozostałe dwa autobusy muszą mieć długość od 9,5 do 11 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 60 osób, z czego co najmniej 30 osób na miejscach siedzących. Zamawiający zastrzega, że pojazdy mają być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadają niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi, platformę wjazdową dla wózków oraz miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki. Na wyposażeniu pojazdów musi być pełnowymiarowa tablica elektroniczna czołowa, boczna oraz tylna. Niedopuszczalne jest wykorzystanie do realizacji zadania pojazdów typu SAM.

Do Tarnowa też drożej

Zadanie drugie dotyczy kursów na wschód województwa przez powiat bocheński, powiat wielicki, powiat myślenicki, powiat proszowicki, powiat brzeski, powiat dąbrowski, powiat tarnowski, miasto Tarnów, powiat limanowski, powiat nowosądecki, miasto Nowy Sącz. Zaplanowano ponad 205 tys. wozokilometrów. Tutaj również zgłosiła się jedna firma – P.P.H.U „Mark Tarwel” Marek Wielgus z kwotą 1,8 mln zł. Zamawiający przygotował na to zadanie 1,4 mln zł.

Do realizacji tego zadania zaplanowano cztery autobusy. Pojazdy muszą umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób, z czego co najmniej 15 osób na miejscach siedzących. Autobusy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku. Nie określono długości pojazdów.

Do Limanowej dwóch chętnych

Trzecie zadanie to realizacja połączeń do Limanowej przez powiat bocheński, powiat limanowski, powiat myślenicki, powiat wielicki, czyli łącznie ponad 123 tys. wozokilometrów. Chętnych do realizacji zadania jest dwóch – P.P.H.U „Mark Tarwel” Marek Wielgus z kwotą 952 tys. zł oraz Bogumił Pietrucha Transport Towarowo – Osobowy „Max-bus” z kwotą 674 tys. zł. Zamawiający przygotował budżet w kwocie 883 tys. zł, co oznacza, że obie oferty mieszczą się w budżecie.

Trasę obsługiwać mają dwa autobusy. Zamawiający określił wysokość pojazdów do 3,4 metra. Autobusy muszą umożliwiać przewóz co najmniej 33 osób, z czego co najmniej 28 osób na miejscach siedzących oraz muszą zostać wyprodukowane nie wcześniej niż w 2008 roku. Co najmniej jeden pojazd musi mieć długość do 13 metrów oraz musi umożliwiać przewóz co najmniej 50 osób, z czego co najmniej 39 osób na miejscach siedzących.

W Beskidy dwa razy drożej

Czwarta linia będzie prowadzić w Beskidy i ma zostać poprowadzona przez powiat bocheński, powiat limanowski, powiat wielicki, powiat myślenicki, powiat brzeski, powiat nowosądecki, czyli ponad 261 tys. wozokilometrów. W tym zadaniu również wystartowała firma P.P.H.U „Mark Tarwel” Marek Wielgus z kwotą 2,24 mln zł. Zamawiający przygotował na to zadanie 1,7 mln zł.

Od wykonawcy wymaga się posiadania czterech autobusów, które spełniają normę emisji spalin co najmniej euro 5. Muszą umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób, z czego co najmniej 15 osób na miejscach siedzących. Ich data produkcji nie może przekraczać 2010 roku. Co najmniej 2 autobusy muszą zostać wyprodukowane nie wcześniej niż w 2013 roku oraz być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi, platformę wjazdową dla wózków oraz miejsce na jeden wózek inwalidzki. Zamawiający zastrzega także, że co najmniej 2 autobusy muszą umożliwiać przewóz co najmniej 33 osób, z czego co najmniej 28 osób na miejscach siedzących.

Do Myślenic dwie skrajne oferty

Piąta linia – realizująca połączenia przez powiat myślenicki, powiat bocheński, powiat wielicki, powiat krakowski, miasto Kraków – to łącznie 357 tys. wozokilometrów. Wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od konsorcjum Firma Przewozowa MICHALUS Michał Bodzioch Dziekanowice wraz z firmą Przewóz Osób Mechanika Pojazdowa Leszek Janiso, którzy wycenili usługi na 3,2 mln zł. Druga oferta – dwukrotnie droższa – pochodzi od Firmy Handlowo-Usługowej Mariusz Franków, która wyceniła usługę na 6,47 mln zł. Kwota zamawiającego w tym zadaniu wynosi 3,01 mln zł.

Do realizowania usług do Myślenic potrzebne będą cztery autobusy. Podobnie jak w poprzednich częściach, pojazdy muszą spełniać co najmniej normę euro5 oraz muszą mieć długość od 11,5 do 13 metrów, co ma zapewnić przewóz co najmniej 75 osób, z czego co najmniej 39 osób na miejscach siedzących. Datę produkcji wskazano maksymalnie do 2012 roku.

Trasa do Nowego Sącza z dużym zainteresowaniem

Szósta linia poprowadzona będzie do Nowego Sącza przez powiat nowosądecki, miasto Nowy Sącz, powiat gorlicki, powiat limanowski, powiat brzeski, powiat tarnowski, miasto Tarnów, powiat nowotarski, powiat tatrzański, co da łącznie 373 tys. wozokilometrów. Zadanie to spotkało się z dużym zainteresowaniem, gdyż oferty złożyło aż pięć firm. Najtańszą złożyła firma „Marpol” Wioletta Małek, Ryszard Małek z kwotą 2,08 mln zł. Rozstrzał ofertowy był duży, bo najdroższą propozycję złożyła firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków z kwotą 6,2 mln zł. Zamawiający przygotował na zadanie 2,18 mln zł.

Tutaj również potrzebne będą cztery autobusy do zrealizowania zamówienia. Zamawiający określił wysokość pojazdów do 3,4 metra. Autobusy muszą umożliwiać przewóz co najmniej 33 osób, z czego co najmniej 28 osób na miejscach siedzących oraz muszą zostać wyprodukowane nie wcześniej niż w 2008 roku. Co najmniej 3 autobusy muszą zostać wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku a ich dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać 7,5 tony. Co najmniej 1 autobus musi mieć długość do 13 metrów oraz musi umożliwiać przewóz co najmniej 50 osób, z czego co najmniej 39 osób na miejscach siedzących.

Trzy oferty na trasę do powiatu limanowskiego

Siódme zadanie dotyczy kursów na zachód województwa przez powiat limanowski, powiat myślenicki, powiat krakowski, miasto Kraków, powiat wadowicki, powiat oświęcimski, powiat suski, powiat chrzanowski, powiat olkuski, czyli 300 tys. wozokilometrów. Na złożenie ofert zdecydowały się trzy firmy. W tym przypadku rozstrzał cenowy był także duży. Najtańszą ofertę złożyła firma Przewóz Osób Mechanika Pojazdowa Leszek Janiso z kwotą 1,65 mln zł. Najdroższą ofertę złożyła Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków z kwotą 4,04 mln zł. Zamawiający przygotował na ten cel 1,87 mln zł.

Zamawiający wymaga posiadania przez firmę czterech autobusów do realizacji tego zadania. Wszystkie muszą spełniać normę co najmniej euro 5 i umożliwiać przewóz co najmniej 24 osób, z czego co najmniej 15 osób na miejscach siedzących. Data produkcji nie może przekraczać 2012 roku. Dwa pojazdy muszą umożliwiać przewóz co najmniej 33 osób, z czego co najmniej dla 22 osób na miejscach siedzących, jednocześnie co najmniej jeden autobus musi posiadać nie mniej niż 28 miejsc siedzących. Co najmniej 3 autobusy muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych i posiadać niską podłogę.

Do Olkusza pięciu chętnych

Kursy ósmej linii zaplanowano do Olkusza przez powiat olkuski, powiat krakowski, miasto Kraków, powiat miechowski, powiat chrzanowski, czyli 164 tys. wozokilometrów. Tutaj również znalazło się wielu chętnych. Najtańsza oferta pochodzi od Jka Bus z kwotą 857 tys. zł. Najdroższa oferta pochodzi natomiast od firmy Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak z kwotą 3,23 mln zł. Zamawiający na to zadanie przygotował 1,17 mln zł.

Do zrealizowania tej części wymagane są dwa pojazdy. Zamawiający określił, że muszą one mieć długość do 13 metrów, wysokość do 3,4 metra oraz umożliwiać przewóz co najmniej 50 osób z czego 39 osób na miejscach siedzących. Data produkcji nie może przekraczać 2008 roku.

Do Wysowej też duże zainteresowanie

Ostatnie zamówienie – dziewiąte – dotyczy połączeń do Wysowej przez powiat tarnowski, miasto Tarnów, powiat nowosądecki, powiat gorlicki, powiat dąbrowski, powiat brzeski, powiat bocheński. Dla tego zadania zaplanowano 160 tys. wozokilometrów. Zadanie to też cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, gdyż wpłynęło 5 ofert. Najtańsza pochodzi od Przedsiębiorstwa Przewozowo- Handlowego „Libropol” z kwotą 651 tys. zł. Najdroższa oferta pochodzi od firmy Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak z kwotą 2,18 mln zł. Zamawiający przygotował na ten cel 933 tys. zł.

Tutaj również wymagane są dwa autobusy. Nie mogą być starsze jak z 2012 roku oraz muszą zapewnić przewóz muszą mieć długość do 13 metrów, wysokość do 3,4 metra, oraz umożliwiać przewóz co najmniej 50 osób z czego 39 osób na miejscach siedzących oraz zostać wyprodukowane nie wcześniej niż w 2008 roku. Co najmniej 1 autobus musi być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Dodatkowo jeden pojazd musi co najmniej 1 autobus musi być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych.

Realizacja zamówienia zaplanowana jest w okresie od 1 kwietnia do ostatniego dnia bieżącego roku. Koleje Małopolskie wskazują, że mogą przedłużyć umowę z wykonawcami o co najmniej 6 miesięcy. Wybór wykonawców poprzedzi analiza wyłącznie jednego parametru – ceny.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Prawo & Finanse

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 07 czerwca 2023

Koleje Małopolskie z umową na kolejne… autobusy

Komunikacja

Jak działają Autobusowe Linie Dowozowe Kolei Małopolskich

Komunikacja

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Komunikacja

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 04 kwietnia 2023

Koleje Małopolskie szukają autobusów dla linii dowozowych

Komunikacja

Koleje Małopolskie z ofertami na autobusy

Komunikacja

Koleje Małopolskie z ofertami na autobusy

Witold Urbanowicz 07 lutego 2023

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Prawo & Finanse

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 07 czerwca 2023

Koleje Małopolskie z umową na kolejne… autobusy

Komunikacja

Jak działają Autobusowe Linie Dowozowe Kolei Małopolskich

Komunikacja

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Komunikacja

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 04 kwietnia 2023

Koleje Małopolskie szukają autobusów dla linii dowozowych

Komunikacja

Koleje Małopolskie z ofertami na autobusy

Komunikacja

Koleje Małopolskie z ofertami na autobusy

Witold Urbanowicz 07 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5