Koleje Mazowieckie wielkimi krokami zbliżają się do wdrożenia zupełnie nowego systemu biletów. Na Mazowszu będzie już niedługo funkcjonował zupełnie nowy, elektroniczny nośnik biletów - Karta Mazowiecka.
Umowę na wykonanie systemu elektronicznej Karty Mazowieckiej spółka podpisała na początku lipca 2012 roku z krakowską firmą Asec. Jest to ta sama firma, która dostarczyła bilety Warszawskiej Karty Miejskiej. Zgodnie z warunkami umowy, wykonawca ma zaprojektować i wdrożyć system.
Jak informuje przewoźnik, docelowo każdy podróżny korzystający z biletów okresowych ma posiadać Kartę Mazowiecką, na której będzie zakodowany bilet. A wniosek o wydanie karty będzie można złożyć w punktach obsługi klienta: w Warszawie, Siedlcach, Wołominie, Radomiu, Ciechanowie, Sochaczewie, Otwocku, Grodzisku Mazowieckim i Żyrardowie.
Najważniejszą zmianą dla podróżnych związaną z wdrożeniem "Karty Mazowieckiej" będzie sama forma biletu. Nie będzie to już bilet papierowy, ale wygodny elektroniczny nośnik połączony z programem lojalnościowym. Karta ma być kompatybilna z systemem Warszawskiej Karty Miejskiej. Nawet w przypadku braku oferty "Wspólny Bilet", pasażerowie na Karcie Mazowieckiej mogliby kodować bilety ZTM Warszawa, a na biletach WKM - bilety okresowe na pociągi KM.
Bilety na Karcie Mazowieckiej będzie można zapisywać za pomocą biletomatów stacjonarnych i mobilnych. Odczyt biletów z Karty Mazowieckiej ma być możliwy również w urządzeniach obsługujących WKM. W dalszej perspektywie planowane jest także wprowadzenie możliwości bezgotówkowego płacenia za bilety. Co ważne - możliwa będzie płatność przez internet. Bilety Karty Mazowieckiej mają być zapisywalne również na legitymacjach studenckich.
- W tej chwili trwają prace nad systemem kontroli biletów, tak by współpracował z systemem biletu elektronicznego Karta Mazowiecka. Po wdrożeniu Koleje Mazowieckie rozpoczną wydawanie podróżnym pierwszych kart - tłumaczy Aneta Podgajna z biura prasowego przewoźnika.
Przetarg na zaprojektowanie i wdrożenie systemu Koleje Mazowieckie ogłosiły na początku 2012 roku. Od rozstrzygnięcia przetargu wykonawca miał pół roku na zaprojektowanie i wdrożenie systemu. Prace przy uruchomieniu biletu elektronicznego jednak znacznie się wydłużyły. Docelowo spółka planuje także uruchomienie internetowej sprzedaży biletów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.