Partner serwisu
Komunikacja

Kolejna próba zakupu nowych tramwajów dla Grudziądza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
09-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kolejna próba zakupu nowych tramwajów dla Grudziądza
fot. JR
MZK ponownie próbuje kupić trzy tramwaje o długości do 30 metrów. Na dostawy przeznaczono około dwóch lat.

MZK Grudziądz ponowił przetarg na dostawę nowych tramwajów. Przewoźnik ponownie kupuje trzy tramwaje wieloczłonowe, w pełni lub częściowo niskopodłogowe “o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości”. Tramwaje mają mieć maksymalnie 30 metrów długości (licząc ze zderzakami) i muszą być co najmniej dwuczłonowe, z co najmniej jednym członem niskopodłogowym. Szerokość pudła tramwaju ma mieścić się w przedziale 2,350-2,4 metra. Wagony mają zabierać na pokład minimum 170 pasażerów, z czego co najmniej 30 na miejscach siedzących. Przewidziano również miejsce dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, które ma zostać umiejscowione “w członie z obniżoną podłogą”

Udział niskiej podłogi ma wynosić minimum 20% całkowitej powierzchni podłogi tramwaju, skonstruowany w jednym integralnym fragmencie, który dodatkowo nie może być przedzielony częścią z wysoką podłogą. MZK dopuszcza, żeby zamawiane wagony miały więcej niż jeden niskopodłogowy człon, z możliwością ich przedzielenia członem z wysoką podłogą.

Zamawiający rozumie niską podłogę jako podłogę o wysokości nie większej niż 35 cm nad główką szyny w strefie drzwi, nie większej niż 38 cm w pozostałych strefach z zastrzeżeniem, że jeśli w strefie niskopodłogowej występują wózki, to wysokość podłogi nad wózkami nie może przekroczyć 52 centymetrów. Każda ze stref niskopodłogowych ma być wyposażona w osobne drzwi. Drzwi w potencjalnej strefie z wysoką podłogą mogą znajdować się na wysokości maksymalnie 45 centymetrów.

Przewidziano zastosowanie co najmniej 5 drzwi, odskokowo-uchylnych lub uchylno-obrotowych na zewnątrz wagonów. Zamawiający podkreśla też wyraźnie, że preferuje wózki skrętne, natomiast nie jest to obligatoryjny wymóg zapisany w dokumentacji.

Nowe tramwaje mają być wyposażone w monitoring wizyjny, system zliczania pasażerów oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Wagony mają mieć zamontowane ograniczenie prędkości do 55 km/h. Pojazdy będą też klimatyzowane oraz ogrzewane.

Realizacja zamówienia ma nastąpić do 30 października 2026 roku.

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat dostarczył dwie nieeksploatowane sztuki jednokierunkowych tramwajów niskopodłogowych, które były fabrycznie nowe i niskopodłogowe lub częściowo niskopodłogowe i przystosowane do zasilania napięciem stałym o znamionowej wartości 600V (+30% - 20%) oraz posiadających mikroprocesorowe sterowanie i napęd oparty o technikę prądu przemiennego. Zamawiający nie wymaga, aby oba tramwaje zostały dostarczone w ramach jednego zamówienia.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, ocena rozwiązań technicznych - 30% oraz ocena warunków gwarancji - 10%. Jedynym kryterium zaliczającym się do rozwiązań technicznych jest wymóg zastosowania wózków skrętnych o kącie obrotu powyżej 10%. Jeśli oferowany tramwaj spełni to kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów, natomiast brak jego spełnienia oznaczać będzie otrzymanie zera punktów.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Grudziądz z ofertą na nowe tramwaje

Przestrzeń

Grudziądz z ofertą na nowe tramwaje

Jakub Rösler 25 czerwca 2024

Grudziądz zleca projekty dwóch nowych tras tramwajowych [schematy]

Przestrzeń

Grudziądz planuje zakup tramwajów niskopodłogowych

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Grudziądz z ofertą na nowe tramwaje

Przestrzeń

Grudziądz z ofertą na nowe tramwaje

Jakub Rösler 25 czerwca 2024

Grudziądz zleca projekty dwóch nowych tras tramwajowych [schematy]

Przestrzeń

Grudziądz planuje zakup tramwajów niskopodłogowych

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5