BVG, operator berlińskiej komunikacji miejskiej, zawarł z Solarisem umowę na dostawę kolejnych 90 autobusów elektrycznych. Pierwsze 12-metrowe pojazdy mają zostać dostarczone wiosną 2020 r. W sumie, po zakończeniu ich dostawy, stolica Niemiec eksploatować będzie 125 pojazdów elektrycznych Solarisa.
Berlin przyspiesza „elektryfikację” komunikacji. We wtorek 18 czerwca BVG zawarł umowę z Solarisem na dostawę aż 90 autobusów Urbino 12 electric. Pojazdy, znane już w Berlinie z pierwszej partii, mają 12 metrów długości i mogą pomieścić około 70 podróżnych.
Nowością będzie ogrzewanie elektryczne, dzięki czemu pojazdy będą w 100% bezemisyjne w miejscu ekpsloatacji. Pojazdy mają być przystosowane do szybkich ładowań dla zwiększenia zasięgu. Autobusy z pierwszej serii osiągnęły wynik 16 godzin eksploatacji na dzień.
Pojazdy stacjonować będą w zajezdni Indira-Gandhi-Straße. BVG zakłada, że będą one eksploatowane głównie na liniach 147, 240 i 294 (wraz z autobusami spalinowymi).
Koszt zakupu pojazdów wraz z infrastrukturą do ładowania wynosi ok. 61 mln euro. Berlin zakłada, że Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego oraz Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej udzielą wsparcia na zakup w wysokości 14 mln euro.
Solaris dostarczył do tej pory – w ramach dwóch zamówień –
20 autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. W marcu BVG zawarło umowę z Solarisem
na 15 elektrobusów w wersji przegubowej. Po zrealizowaniu najnowszej umowy na 90 pojazdów Berlin będzie posiadać 125 autobusów elektrycznych Solarisa.