Fiaskiem kończy się przetarg na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. W postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. Postępowanie ma zostać niebawem powtórzone.
Przedmiotem dwuczęściowego postępowania jest budowa wydzielonej 7-kilometrowej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej centrum miasta z osiedlem Nowy Dwór. Wrocławskie Inwestycje do wtorku 19 czerwca czekały na oferty, jednak w postępowaniu – w żadnej z dwóch części – nie zgłosił ani jeden wykonawca. Z tego względu zamawiający unieważnił postępowanie. Nowy przetarg ma zostać ogłoszony na dniach.
Zamówienie było podzielone na dwie części. Pierwsza obejmowała budowę trasy od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej z ul. Rogowską. W ramach tego zadania przewidziano także budowę dróg rowerowych i chodników, przebudowę istniejącego torowiska na odcinku ul. Robotniczej od okolic skrzyżowania z ul. Fabryczną do skrzyżowania z ul. Śrubową, budowę pętli przy ul. Rogowskiej. Powstaną też wiadukty nad torami kolejowymi oraz ul. Smolecką. Przewidziano również przebudowę ul. Robotniczej, ul. Nabycińskiej, placu Orląt Lwowskich i fragmentu ulicy Śrubowej. Ta część miała być gotowa do 30 września 2020 r.
Druga część obejmowała zaprojektowanie i budowę 2-kilometrowego odcinka od krzyżowania ul. Strzegomskiej i ul. Rogowskiej do pętli przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na realizację przeznaczono 20 miesięcy.
Przetarg na linię tramwajową na Nowy Dwór nie jest jedynym zmartwieniem Wrocławia. Wczoraj otwarto oferty w ponowionym przetargu na budowę 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej wraz z budową nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin.
Najtańsza oferta opiewała na kwotę 301,6 mln zł brutto przy budżecie 177,9 mln zł brutto.