PKP SA zmienią lokalizację dworca kolejowego w Koluszkach. Istniejący budynek z przełomu lat 60. i 70. zeszłego sstulecia zostanie wyburzony. Nie dojdzie ostatecznie do jego wynajęcia podmiotowi zewnętrznemu.
W zeszłym roku PKP SA ogłosiły przetarg na projekt nowego dworca kolejowego w Koluszkach. Zapowiedziały jednocześnie, że
obiekt powstanie w innym miejscu niż istniejący budynek. Ten – stojący na peronie nr 2, a więc w układzie wyspowym, a nie bezpośrednio przy ulicy – miał zostać wyburzony lub zaadaptowany do innych celów. Zarządca rozważał bowiem możliwośc jego wynajęcia.
Skróci się droga po bilet Tak się jednak ostatecznie nie stanie. – Istniejący obiekt zostanie rozebrany – mówi Aleksandra Rudzińska-Rdzanek, główny specjalista w Wydziale Komunikacji Polskich Kolei Państwowych. – Nowy budynek powstanie zaś w sąsiedztwie pomnika Orła Białego – dodaje. Ten zlokalizowany jest na terenie przydworcowego Skweru im. Koła Polskiej Młodzieży Szkolnej, przy ul. 3 Maja. Dworzec stanie więc z tej strony stacji, z której dociera większość pasażerów.
Zmieni to zdecydowanie piesze ciągi komunikacyjne w obrębie stacji. Dziś, chcąc kupić bilet, często musimy tunelem pod torami dojść na peron nr 2, pokonać spory dystans pomiędzy przejściem podziemnym a budynkiem, a następnie wrócić pod ziemię i przejść na któryś z sąsiednich peronów. Większość pociągów do Łodzi i spora część tych do Warszawy odjeżdża z peronu nr 1, a do Opoczna – z peronu nr 3.
Już trzeci dworzec w Koluszkach – Planowany termin kompleksowej przebudowy dworca to połowa 2022 r. – zapowiada przedstawicielka PKP SA. Oznacza to, że istniejący budynek zostanie zburzony niewiele ponad pół wieku po jego budowie. Powstał on na przełomie lat 60. i 70. ubiegłego stulecia, kiedy zastąpił historyczny dworzec z czasów carskich.
Przypomnijmy, że w latach 2006 – 2007 stacja kolejowa w Koluszkach była modernizowana. To wówczas zlikwidowano kładkę nad peronami, która znajdowała się bliżej budynku dworcowego, i zastąpiono ją przejściem podziemnym. Przebudowa była częścią dużej inwestycji obejmującej cały ciąg linii kolejowych z Łodzi do Warszawy.