Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Komunikacja miejska w Sofii na zdjęciach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
23-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Ostatnio debatę o warszawskiej komunikacji miejskiej zdominowało… metro w Sofii. Patryk Jaki, kandydat na prezydenta Warszawy, pojechał właśnie do stolicy Bułgarii, by pokazać, że można budować metro szybciej. Nie trudno jednak nie odnieść wrażenia, że rozwój metra odbywa się kosztem innych środków transportu. Prezentujemy zdjęcia z ostatniego okresu z Sofii.

Patryk Jaki nazwał tempo rozbudowy metra w Warszawie jedną z największych porażek obecnych władz Warszawy. Jako przykład wskazuje Sofię, która w czasie ostatnich 12 lat wybudowała trzy razy więcej kilometrów metra. Kandydat pojechał właśnie do Sofii z grupą wybranych dziennikarzy, by udowodnić, że skoro Sofii się udało, to i Warszawie powinno się udać. Jak pisaliśmy, do słów tych obszernie odniosły się też władze miasta.

Niewątpliwie rozwój metra w Sofii robi wrażenie, a projekt jego rozbudowy, prowadzony przy wsparciu rządowym, stał się flagowym projektem Bułgarii. Będąc w Sofii, nie trudno jednak nie odnieść wrażenia, że rozwój metra odbywa się kosztem innych projektów i środków transportu. 

Sofijskie metro liczy sobie ok. 40 km i 35 stacji. Działają dwie linie, obsługiwane przez pociągi rosyjskie złożone z trzech bądź czterech pociągów. Na wspólnym odcinku M1 i M2 pociągi w szczycie jeżdżą co 3-4 minuty, na rozdzielnym odcinku częstotliwość spada do 6-8 minut (dotyczy to też linii M2 z północnego zachodu na południe).

W Sofii działają tramwaje o dwóch rozstawach – 1000 mm i 1435 mm. Przy okazji budowy metra zawieszono i w efekcie zlikwidowano co najmniej cztery trasy tramwajowe, w większości niepokrywające się z siecią metra. W ostatnich dziesięciu latach skasowano ok. 15% sieci tramwajowej, której długość wynosi teraz ok. 70 km. Stan istniejących linii – w centrum w dużej mierze niewydzielonych z ruchu ogólnego – pozostawia wiele do życzenia. Synonimem nowoczesności jest 25 Swingów, dostarczonych przez Pesę. To jedynie zakup całkowicie nowego taboru.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Komunikacja

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Przestrzeń

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Komunikacja

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5