Na finiszu budowy odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Bródnie drogowcy prowadzą pracę nad przebudową ulicy Kondratowicza. Ma się ona zamienić w „zieloną, funkcjonalną i bezpieczną przestrzeń”. Przebudowana ulica ma zostać udostępniona później niż nowe stacje metra – do końca roku.
Bezpośrednio pod Kondratowicza powstają dwie stacje ostatniego, wschodniego-północnego odcinka II linii metra – C20 Kondratowicza i C21 Bródno. Wykonawca metra odbudowuje właśnie teren nad samymi stacjami, ale metamorfozę ma przejść cała ulica od Kondratowicza do Rembielińskiej. – Będzie to salon modernistycznego osiedla Bródno i dzielnicy Targówek. Szkoda byłoby zaprzepaścić tę szansę i pozostawić ulicę jako betonową pustynię. Co ważne – nie zmieniamy drastycznie geometrii ulicy. Będą dalej dwa pasy ruchu na kierunek, ale nieco węższe. Będzie dużo zieleni, ruch zostanie spowolniony – priorytet będzie dla pieszych i rowerzystów. Postanie mowa przestrzeń spacerowa – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.
Jak przekonuje miasto, przebudowa ciągu nie mogła następować równolegle z budową metra. Oznacza to, że ulica nie będzie gotowa wraz z otwarciem metra. – Zakładamy przejezdność ulicy do końca roku. Będzie to kilka miesięcy później po otwarciu metra. Aby upiększyć ulicę, wpierw Metro musi zejść z budową. Nie chcemy opóźniać otwarcia metra, które nastąpi – mam nadzieję – po wakacjach – mówi Olszewski. Ostatnie prace, inne niż drogowe, zostaną ukończone w 2023 r.
Warszawa przypomina, że ulica stanowiła na sporym odcinku zaplecze budowy. – Zostaliśmy wpuszczeni tu w połowie marca. Wykonawca metra udostępnia nam teren systematycznie, choć jeszcze nie cały obszar – dalej funkcjonują tu drogi technologiczne na potrzeby budowy stacji C21 Bródno. Do tej pory udało nam się zrobić odcinek 350 m – z pełną podbudową, kanalizacją, teletechniką, wyprowadziliśmy też rury do okablowania oświetlenia, budujemy rury dla sygnalizacji. Widzimy już kształt zatok autobusowych i postojowych – mówi Wiktor Wojewódzki, dyrektor ZRiKD, które wykonuje prace na zlecenie ZDM-u. Obecnie trwają prac związane z układaniem krawężników, a w najbliższych dniach układane będą warstwy wiążące oraz frezowany będzie stary asfalt. Na fragmentach ulicy, które przebudowuje Gulermak, działający na zlecenie Metra, widać już położony asfalt, w wielu miejscach pojawiły się nowe chodniki.
W sumie dosadzonych ma zostać ponad 700 nowych drzew – to klony, jesiony, platany, lipy, wiśnie, jabłonie i kasztanowce. W sumie więc w ciągu Kondratowicza będzie rosło blisko tysiąc drzew. Zieleń pojawi się po obu stronach ulicy, a także w pasie dzielącym jezdnie. Drzewa będą miały od 5 do 9 m. Pojawią się tez nowe trawniki i łąki kwietne.
Ustawionych zostanie 282 latarni LED-owych. W pięciu lokalizacjach pojawi się sygnalizacja świetlna: na skrzyżowaniach z ul. Łabiszyńską i ul. Chodecką, na wjeździe pod Mazowiecki Szpital Bródnowski, a także na dwóch przejściach dla pieszych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.