Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Koniec działalności PKS Wałcz. Spółka w likwidacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
14-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Koniec działalności PKS Wałcz. Spółka w likwidacji
fot. Kasper Fiszer
Wraz z końcem roku działalność przewozową zakończy PKS Wałcz. Zachodniopomorski przewoźnik obsługuje także tereny północnej Wielkopolski. Spółka zostanie wkrótce formalnie zlikwidowana, co postawi mieszkańców powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego w jeszcze trudniejszej sytuacji transportowej niż obecnie. Samorząd Województwa Wielkopolskiego dostrzega ryzyko pogłębienia się wykluczenia komunikacyjnego, lecz nadal nie chce uruchamiać wojewódzkich autobusów.

Po niedawnym zawieszeniu ostatnich kursów PKS Radom z rynku transportu autobusowego poza większymi miastami znika kolejny przewoźnik wywodzący się z dawnej Krajowej Państwowej Komunikacji Samochodowej. Tylko do końca roku swoje linie regularne będzie obsługiwać Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Wałczu. Firma pozostaje formalnie w stanie likwidacji i wkrótce zostanie całkowicie zamknięta.

Województwo zachęca innych przewoźników do przejmowania linii

Wałecki PKS obsługiwał połączenia na terenie dwóch województw – zachodniopomorskiego i wielkopolskiego. – W związku z perspektywą problemów komunikacyjnych, a wręcz wykluczenia komunikacyjnego mieszkańców powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego poinformowaliśmy organizatorów publicznego transportu zbiorowego oraz przewoźników z okolic tego powiatu o konieczności weryfikacji możliwości obsługi od 2023 r. bardzo istotnych z punktu widzenia społeczności lokalnej linii komunikacyjnych po PKS – mówi Robert Pilarczyk, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Samo województwo nie planuje natomiast samodzielnie zlecać realizacji kursów.

Likwidowany PKS jeszcze przez kilka tygodni będzie obsługiwał 27 linii na terenie województwa wielkopolskiego. Dwie z nich mają charakter międzypowiatowy, ale nie międzywojewódzki: Czarnków – Chodzież i Czarnków – Ludomy – Ryczywół – Czarnków. – Z naszych informacji wynika, że większość linii po PKS zostanie przejęta przez innych przewoźników drogowych – twierdzi nasz rozmówca. Dodaje, że aktualnie toczy się pięć postępowań administracyjnych dotyczących zezwoleń na wykonywanie przewozów na liniach obejmujących dwa powiaty, w tym powiat czarnkowsko-trzcianecki.

Są pociągi. Ale czym dotrzeć na najbliższy dworzec?

Przedstawiciel UMWW wskazuje, że samorząd szczebla regionalnego zapewnia obsługę komunikacyjną powiatu poprzez zlecanie kursów na liniach kolejowych go okalających. Chodzi tu o odcinki z Poznania do Krzyża przez Wronki oraz do Szczecinka przez Piłę, a także z Piły do Krzyża. Dojazd do nich ma pozostawać w gestii powiatu i gmin. Za komunikację w regionie wałeckim odpowiada zaś województwo zachodniopomorskie.

Proces likwidacji kolejnych PKS-ów trwa. Zamykanie kolejnych spółek dowodzi, że podjęte dotychczas kroki w celu zapobieżenia demontażu systemu komunikacyjnego na obszarach wiejskich i w małych miastach nie są wystarczające. W przyszłym roku możemy więc spodziewać się dalszych zawieszeń przewozów, i to w sytuacji notowania przez kolej najwyższych od dawna wyników frekwencji.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wszystkie partie chcą lepszego transportu. Ale jak to osiągnąć?

Prawo & Finanse

Wszystkie partie chcą lepszego transportu. Ale jak to osiągnąć?

Kasper Fiszer 13 września 2023

PKS Słupsk z kolejnym rekordowym sezonem

Komunikacja

PKS Słupsk z kolejnym rekordowym sezonem

Jakub Rösler 12 września 2023

Licencja dla taksówkarzy na poziomie metropolii lub regionu?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Matysiak: Ludzie potrzebują komunikacji dobrej, a nie bezpłatnej

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Wszystkie partie chcą lepszego transportu. Ale jak to osiągnąć?

Prawo & Finanse

Wszystkie partie chcą lepszego transportu. Ale jak to osiągnąć?

Kasper Fiszer 13 września 2023

PKS Słupsk z kolejnym rekordowym sezonem

Komunikacja

PKS Słupsk z kolejnym rekordowym sezonem

Jakub Rösler 12 września 2023

Licencja dla taksówkarzy na poziomie metropolii lub regionu?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Prawo & Finanse

Dotacja transportowa dla powiatów zamiast FRPA?

Roman Czubiński 06 września 2023

Matysiak: Ludzie potrzebują komunikacji dobrej, a nie bezpłatnej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5