Miejski Zakład Komunikacji w Koninie rozpisał przetarg na jeden autobus elektryczny. Niedawno w tym mieście podpisano umowę z Solarisem na sześć pojazdów z takim napędem. Ten sam producent, w ramach innego przetargu, dostarczy tam również sześć autobusów hybrydowych.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego, niskopodłogowego, fabrycznie nowego autobusu miejskiego o długości 11–12 m. Zamówienie nie dotyczy ładowarki, bo w poprzednim przetargu elektrobusowym zamówiono trzy takie urządzenia.
MZK zastrzega sobie prawo do napraw autobusu na własną rękę, w związku z tym częścią umowy ma być przeszkolenie pracowników w tym zakresie.
Autobus ma być trzydrzwiowy (układ 2+2+2) i mieścić minimum 70 pasażerów. Z tego 26 ma mieć możliwość podróży na miejscach siedzących a 6 foteli powinno być dostępnych z niskiej podłogi. Pojazd ma być napędzany silnikiem o mocy 150 kW, baterie, lub inne magazyny energii, mają mieć minimalną pojemność 200 kWh.
W Koninie na zakup autobusu zaplanowano 510 240 euro netto, czyli blisko 2,5 mln zł. W momencie oceny ofert najważniejszym kryterium będzie cena (60 proc.). Wagę siedmiu kryteriów technicznych ustalono w sumie na 30 proc. Punktowane będą: zużycie energii, rodzaj silnika (preferowane asynchroniczne w osi), podatność obsługowa poszycia bocznego, rodzaj zawieszenia osi przedniej (preferowane zależne), rodzaj oświetlenia zewnętrznego, rodzaj szyby czołowej oraz materiał i sposób wykonania szkieletu nadwozia i podwozia.
10 proc. punktów będzie przyznawanych za długość gwarancji. Minimalna wymagana w Koninie, to 2 lata na cały autobus i 6 lat na magazyny energii. Ale maksymalną liczbę punktów dostanie oferta z trzyletnią gwarancją na autobus i siedmioletnią na baterie.
Na oferty czekają w Koninie do 29 listopada. Autobus musi zostać dostarczony do 31 sierpnia 2020 r.