Miejski Zakład Komunikacji w Koninie rozpisał przetarg na sześć autobusów hybrydowych. Cztery mają być standardowej długości, a dwa powinny być przegubowe.
W Koninie szukają dostawcy czterech autobusów hybrydowych, fabrycznie nowych, wyprodukowanych w roku dostawy, wyposażonych w silnik diesla i silnik lub silniki elektryczne, niskopodłogowych o długości 11–12 m, oraz dwóch autobusów hybrydowych, fabrycznie nowych, również wyposażonych w silnik diesla i silnik lub silniki elektryczne, przegubowych, niskopodłogowych o długości 17–18 m.
Zamówienie nie jest podzielone na części. Dostawca będzie musiał zaoferować pojazdy obu długości.
W Koninie wymagają autobusów standardowej długości, które pomieszczą minimum 75 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących w tym 8 miejsc musi być dostępne z niskiej podłogi. Do środka ma prowadzić troje drzwi w układzie 2–2–2 i powinno się tam znaleźć miejsce dla wózka inwalidzkiego.
Przegubowce mają pomieścić 135 pasażerów, z czego 38 na miejscach siedzących, a 12 z tych miejsc ma być dostępnych z niskiej podłogi. Tu również powinno znaleźć się miejsce na wózek inwalidzki, a autobusy powinny zostać wyposażone w czworo drzwi w układzie 2–2–2–2.
Co ciekawe, w środku wymagane jest zamontowanie automatu biletowego obsługującego płatności monetami. SIWZ nie wspomina o obsłudze kart płatniczych, czy telefonu.
Na oferty czekają w Koninie do 10 września. Szacunkowa cena zamówienia podana w ogłoszeniu to 2 448 292 euro netto. W przetargu najważniejszym kryterium będzie cena (60 proc.), a potem kryteria techniczne (30 proc.) i warunki gwarancji (10 proc.).
Wśród kryteriów technicznych istotne są m.in. konstrukcja nadwozia (preferowane aluminium i stal nierdzewna), rodzaj napędu hybrydowego (preferowana hybryda szeregowa), czy zużycie paliwa. Kryterium gwarancyjne to po prostu długość gwarancji na cały autobus (minimum dwuletnia).
Zwycięzca przetargu będzie musiał dostarczyć pojazdy do końca maja przyszłego roku.