Jak informują władze ukraińskiego miasta Konotop, odbyły się pierwsze jazdy próbne przekazanych przez Warszawę starych tramwajów. To debiut stopiątek na szerokim torze.
Jak
pisaliśmy, władze Konotopu zwróciły się o pomoc do Warszawy i przekazanie niepotrzebnych wagonów tramwajowych. Wytypowano 23 wagony – popularne stopiątki – które są teraz odstawiane w związku z włączaniem do ruchu
kolejnych Hyundaiów. Do Warszawy przybyło już 80 ze 123 zamówionych tramwajów.
Pierwsza partia wozów
wyruszyła w drogę na lawetach 22 lutego. – Dziękujemy za pomoc Tramwajom Warszawskim, mieszkańcom i władzom Warszawy za pomoc. Te tramwaje są nam niezbędne do tego, by zabezpieczyć ruch. Bez nich za jakiś czas musielibyśmy wstrzymać ruch. Praktycznie nie zostały nam żadne sprawne wagony i nie mamy możliwości ich odnowienia – mówił wtedy Artiem Semenichin, burmistrz Konotopu.
Tramwaje przed wyjazdem są przystosowywane do szerokiego toru 1524 mm. Jak informują władze Konotopu, rozpoczęły się już pierwsze jazdy próbne. Pierwszy wóz – nr 1240 – poruszał się samodzielnie po konotopskiej infrastrukturze. "Na podstawie przejazdu wyciągnięto wstępne pozytywne wnioski w zakresie przebudowy wagonu tramwajowego z europejskiego rozstawu 1425 mm na istniejący tor 1524 mm. W przyszłości, z udziałem wyspecjalizowanych organizacji, planowane jest badanie wagonu pod obciążeniem na trasach linii nr 1 i nr 3" – informuje lokalny przewoźnik.
Konotop leży w obwodzie sumskim, w północno-wschodniej Ukrainie. Miasto jest zamieszkiwane przez ok. 85 tys. osób. Tramwaje kursują tu od 1949 r. Długość sieci wynosi 28,7 km. Funkcjonują tu trzy linie tramwajowe.