Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Konstantynów Ł.: Co z datą otwarcia linii tramwajowej?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-04-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Konstantynów Ł.: Co z datą otwarcia linii tramwajowej?
fot. UM Łódź
W kwietniu ruszyły ponownie prace remontowe na tramwajowej linii konstantynowskiej. Harmonogram robót jest bardzo ambitny, bo choć budowa na terenie Łodzi praktycznie się nie rozpoczęła, ma zostać zakończona jeszcze w tym roku. Władze obu miast deklarują, że nie ma zagrożenia opóźnieniami.

W zeszłym roku rozpoczęła się długo oczekiwana modernizacja tramwajowej linii łączącej Łódź z Konstantynowem Łódzkim, która od 2019 r. pozostaje nieczynna. W pierwszych miesiącach realizacja zadania szła raczej powoli i ograniczyła się głównie do prac rozbiórkowych. Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi poinformował jednak w kwietniu, że na terenie Konstantynowa zaczęły się właściwe roboty budowlane.

Gminy nie chcą stracić środków unijnych

Harmonogram realizacji zadania musi być teraz bardzo ambitny, bo inwestycja została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020 w ramach dwóch oddzielnych projektów dla każdej z gmin osobno. Oznacza to że Łódź i Konstantynów Łódzki powinny zakończyć prowadzenie robót jeszcze w tym roku i je rozliczyć. Tymczasem w Łodzi zasadnicza faza ma zacząć się dopiero latem, bo na razie miasto nie ma decyzji ZRID niezbędnej do startu budowy.

Samorządy lokalne niechętnie mówią o dacie planowanego przywrócenia ruchu. – Termin zakończenia inwestycji to 31 grudnia tego roku – wskazuje jednak Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, który zarządza środkami RPO. – Obaj beneficjenci deklarują, że ta data nie jest zagrożona – usłyszeliśmy. Gminy miały zapewnić marszałka, że dopełnią wszelkich starań, by wraz z wykonawcą, konsorcjum Kemy – MPK Łódź, dotrzymać rygorów terminarza. Sam urząd miał też nie otrzymywać żadnych skarg wskazujących na problem opóźnień.

Powolna odbudowa systemu komunikacji podmiejskiej

Odcinek do Konstantynowa najprawdopodobniej będzie więc trzecim po linii zgierskiej i pabianickiej fragmentem sieci linii podmiejskich odtwarzanych po kilkuletniej przerwie w obsłudze. Nieczynne i nieremontowane pozostaną zaś linie do Ozorkowa i Lutomierska. Pierwsza z nich przestała być obsługiwana w 2018 r., druga – rok później.

Problemem może się natomiast okazać kwestia niedoboru prowadzących. MPK ma bowiem sporo wakatów wśród motorniczych i kierowców, ale sytuacja najtrudniejsza jest w przypadku komunikacji autobusowej. W zakresie transportu szynowego może zaś wyeskalować po zwiększeniu liczby brygad wskutek otwierania zamkniętych dotychczas odcinków.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5