Wszystko wskazuje na to, że linia konstantynowsko-lutomierska, po której od pół roku nie kursują tramwaje linii 43, doczeka się remontu – ale tylko na odcinku do Konstantynowa Łódzkiego. Miasto to nie ma bowiem obecnie planów inwestycyjnych dotyczących swojej części trasy za trójkątem manewrowym. Bez tego wznowienie połączeń dłuższego wariantu 43B jest niemożliwe.
Po okresaie niepewności dotyczącej przyszłości nieczynnej linii tramwajowej do Konstantynowa Łódzkiego krystalizuje się stanowisko podłódzkiego samorządu, który zapowiada przeprowadzenie niezbędnej do wznowienia ruchu inwestycji infrastrukturalnej. Przypomnijmy, że poprzednie władze miasta zdobyły dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego Województa Łódzkiego do remontu torowiska i sieci trakcyjnej. Ich następcy zwracali natomiast uwagę, że dla niewielkiej gminy zbyt dużym obciążeniem może okazać się wygospodarowanie wkładu własnego.
UM: Jeszcze w tym roku poznamy wykonawcę robótWszystko wskazuje na to, że Konstantynów ostatecznie zleci roboty. – Ogłoszenie i rozstrzygnięcie przetargu w sprawie remontu linii 43 ma się odbyć do końca czwartego kwartału tego roku – zapowiada bowiem Marlena Kamińska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim. Nasza rozmówczyni potwierdziła przy tym
przekazywane niedawno przez prezydent Łodzi Hannę Zdanowską informacje o współpracy miast w zakresie przygotowań do inwestycji.
– Aktualnie opracowywane są dokumenty potrzebne do przygowania analizy układu zasilania linii. To w tej sprawie gminy Konstantynów Łódzki i Łódź współpracują ze sobą – mówi przedstawicielka UM. Prace remontowe są bowiem niezbędne także na terenie Łodzi, na odcinku ul. Konstantynowskiej od pętli Zdrowie do granicy miasta.
Remont linii lutomierskiej bez zaangażowania Konstantynowa jest niemożliwyWydaje się natomiast, że szanse na przywrócenie kursowania tramwajów na dalszym odcinku linii konstantynowsko-lutomierskiej – od trójkąta manewrowego w Konstantynowie do pętli w Lutomiersku – są obecnie niewielkie. O ile gmina Lutomiersk wskazywała wcześniej na możliwość realizacji robót i wnioskowała o ich dofinansowanie z RPO, o tyle inwestycja ta nie może odbyć się bez udziału Konstantynowa. Trójkąt manewrowy leży bowiem w pobliżu ścisłego centrum tego miasta, a nie na obrzeżach terytorium samorządu.
– Obecne plany remontowe linii 43 dotyczą tylko odcinka z Łodzi do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim – stwierdza Marlena Kamińska. Przypomnijmy, że funkcjonowanie komunikacji zastępczej w zamian za zawieszone w marcu kursy tramwajów nie przebiega bez problemów. Autobusy
bywają bowiem przepełnione.