Wbrew wcześniejszym zapowiedziom na razie nie został ogłoszony przetarg na roboty torowe i energetyczne w Konstantynowie Łódzkim. Samorząd analizuje wciąż bilans energetyczny inwestycji, by zadecydować o lokalizacji nowej podstacji trakcyjnej. Dokument powstał w styczniu tego roku. Na razie nie wiadomo, kiedy oczekiwane postępowanie ruszy.
Wciąż niepewne są losy połączenia tramwajowego z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego, którego funkcjonowanie zostało zawieszone w marcu zeszłego roku. Z uwagi na zły stan torów trasę wyłączyło bowiem z użytku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi w porozumieniu z samorządami Łodzi i Konstantynowa. Władze podłódzkiego miasta otrzymały dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, która ma pozwolić sfinansować kosztowną modernizację infrastruktury. Na razie nie wiadomo jednak, czy pozyskanych funduszy wystarczy na szerokie roboty.
Czy w Konstantynowie powstanie nowa podstacja energetyczna? – Postępowanie na wybór wykonawcy inwestycji w formule zaprojektuj i wybuduj nie zostało uruchomione – poinformował nas bowiem Referat Strategii, Promocji i Rozwoju Miasta w Urzędzie Miejskim w Konstantynowie Łódzkim. Samorząd nie odpowiedział nam przy tym na pytanie o to, kiedy
przetarg, zapowiadany na I kwartał tego roku, zostanie ostatecznie ogłoszony. Zapewnił nas przy tym, że prace dotyczące projektu tramwajowego wciąż się toczą.
Mają one dotyczyć analizy bilansu energetycznego układu zasilania sieci trakcyjnej. Rozpatrywana jest m.in. możliwość ulokowania podstacji trakcyjnej Konstantynów Łódzki na wybranej działce. Urząd nie poinformował nas, kiedy owe analizy mają się zakończyć, ale prowadzone są już od kilku miesięcy.
Bilans energetyczny przygotowany został w styczniu – Bilans energetyczny wraz z koncepcją budowy podstacji trakcyjnej dla potrzeb przebudowy linii tramwajowej nr 43 na odcinku od al. Unii Lubelskiej w Łodzi do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim opracowany został w styczniu 2020 r. – stwierdzają bowiem lokalne władze. Dokument stworzył Zakład Trakcji Elektrycznej Instytutu Elektroenergetyki Politechniki Warszawskiej. Zleceniodawcą był Zarząd Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi.
Na razie konstantynowianie mogą korzystać z autobusów zastępczych linii 43A i 43B. Połączenia od marca tego roku obsługuje prywatny przewoźnik BP Tour. Jest on podwykonawcą łódzkiego MPK.