Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Konstantynów Ł.: Remont tramwaju pomimo trudnej sytuacji budżetowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
16-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Konstantynów Ł.: Remont tramwaju pomimo trudnej sytuacji budżetowej
fot. Kasper FiszerTramwaje linii Łódź – Konstantynów
Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego podkreśla, że plan remontu linii tramwajowej do Łodzi realizowany będzie w momencie, w którym kondycja budżetowa gminy nie jest dobra. Bez dodatkowego wsparcia, jakie samorząd otrzymał kilka dni temu, realizacja inwestycji byłaby więc niemożliwa. Ok. 1,3 mln zł z budżetu państwa przeznaczone zostanie na pokrycie wkładu własnego.

– Jeszcze na początku 2019 r. nasza gmina tak naprawdę nie posiadała [nawet] 5 mln zł wkładu własnego na modernizację linii tramwajowej – mówił we wtorek w Łodzi burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Robert Jakubowski. – Nasza sytuacja finansowa nie jest wcale łatwa – tłumaczył. Rok temu remont nieczynnego od marca 2019 r. torowiska i sieci trakcyjnej wydawał się więc raczej nierealny.

Prawdopodobieństwo realizacji robót rośnie, ale...

Samorządowiec podkreślał, że dziś jest blisko do realizacji długo oczekiwanej inwestycji nie tylko dzięki dodatkowym środkom z RPO, jakie przyznane zostały gminie w ostatnich dniach, ale także dzięki 1,3 mln zł z budżetu państwa. Kwota ta uzupełni bowiem wkład własny. – To dla nas bardzo istotne w kontekście budżetu gminy – stwierdził.

– Oczywiście jesteśmy jeszcze przed postępowaniem przetargowym. To ono pokaże niewątpliwie, jaka będzie rzeczywista wartość tego przedsięwzięcia – zaznaczył burmistrz. Przeprowadzenie prac nie jest więc wciąż całkowicie pewne. – Z pełną odpowiedzialnością mogę jednak powiedzieć, że dodatkowe środki dają dużo większą szansę realizacji remontu – ocenił.

Oczekujący na przystankach będą chronieni przed ochlapywaniem przez auta

Aktualne szacunki wskazują, że wartość projektu „Modernizacja torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim” to ok. 20 mln zł, a łączne wsparcie z budżetów UE i państwa przekroczy 15 mln zł. Oprócz robót torowych i sieciowych zadanie ma objąć także m.in. budowę nowego systemu sterowania ruchem na odcinkach jednotorowych i ustawienie wiat przystankowych. – W przypadku lokalizacji przystanków w pasie jezdni zastosowane zostaną wygrodzenia ochraniające pasażerów przed ochlapytaniem – czytamy w komunikacie prasowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Powstać ma także system informacji pasażerskiej.

Przed zawieszeniem ruchu na linii 43 część kursów kierowana była z Łodzi przez Konstantynów do Lutomierska. Obecnie nie ma jednak konkretnych planów wznowienia obsługi odcinka Konstantynów – Lutomiersk. Najprawdopodobniej ocaleje więc jedynie ściśle aglomeracyjny fragment zachodniej odnogi sieci tramwajów podmiejskich.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5