Na tramwajowej trasie z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego wznowione zostały prace, ale tylko na podłódzkim odcinku linii. Prowadzący inwestycję Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi zapowiada, że wkrótce ekipy budowlane wrócą także na teren stolicy aglomeracji. Nastąpi to jednak najprawdopodobniej dopiero za kilka miesięcy.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o przerwie w prowadzeniu prac remontowych na modernizowanej linii tramwajowej Łódź – Konstantynów Łódzki. Po oficjalnej inauguracji robót w 2022 r. dokonano jedynie rozbiórki części nieużywanego od 2019 r. toru, nie rozpoczęto jednak układania nowego. Samorząd miasta Łodzi, który odpowiada na podstawie porozumień międzygminnych za prace na terenie obu miast, wskazał, że roboty zostaną wznowione po uzyskaniu tzw. ZRID, co ma nastąpić na przełomie lipca i sierpnia.
Wykonawca wrócił na trasę o wiele szybciej
Odpowiedzialne za realizację projektu konsorcjum Kemy – MPK-Łódź wróciło jednak na linię konstantynowską znacznie wcześniej, choć obecnie roboty toczą się jedynie na terenie Konstantynowa Łódzkiego. – Ekipy pracują między ul. Warzywniczą a Żeromskiego – relacjonuje Małgorzata Loeffler, rzeczniczka prasowa Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi. Trwa budowa koryta pod nowe torowisko.
Nasza rozmówczyni przypomina, że nowe torowisko ma zostać wybudowane na całym odcinku od granicy miast do trójkąta manewrowego, na którym przed zawieszeniem ruchu kończyły bieg tramwaje linii 43A. – Na mijankach, tzw. Gdańskiej i Srebrnej, pojawią się nowe zwrotnice i instalacje do ich ogrzewania – dodaje. Na przystankach mają powstać nowe perony z wiatami i ławkami, a ruch na jednotorowych odcinkach będzie zarządzany dzięki nowemu systemowi sterowania.
Prace w Łodzi w tyle
Nie doszło natomiast do zmian na terenie Łodzi. – Prace na odcinku ul. Konstantynowskiej od Krakowskiej do Przygranicznej wystartują po uzyskaniu odpowiednich pozwoleń – tłumaczy przedstawicielka ZIM. Szlak na terenie Łodzi ma ok. 2,8 km długości.
Plan wyremontowania go jeszcze w 2023 r. wydaje się zatem dość ambitny. Jeśli zostanie on jednak w pełni zrealizowany, tramwaje linii 43A mają szanse wrócić na trasę po bez mała pięciu latach od awaryjnego zamknięcia trasy w marcu 2019 r. Wówczas wstrzymano ruch także pomiędzy Konstantynowem a Lutomierskiem. Tam obecnie żadne prace infrastrukturalne się nie toczą.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.