Partnerzy serwisu:
Mobilność

Konstantynów Ł.: Szansa dla tramwaju, ale co z autobusami?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Konstantynów Ł.: Szansa dla tramwaju, ale co z autobusami?
fot. Kasper FiszerTramwaj linii Łódź – Konstantynów w Łodzi
Mieszkańcy Konstantynowa Łódzkiego wkrótce najprawdopodobniej będą mogli korzystać z tramwajów jeżdżących po wyremontowanym torowisku. Czy do miasta wciąż będą jednak docierać także autobusy PKS wożące mieszkańców Lutomierska i Konstantynowa na łódzki plac Niepodległości?

Do zapewnienia dalszego bytu tramwajowej linii Łódź – Konstantynów Łódzki niezbędne jest przeprowadzenie remontu trasy. Inwestycja ma być możliwa dzięki dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego. Jak poinformował nas niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, złożony przez lokalny samorząd we wrześniu tego roku wniosek o dofinansowanie modernizacji torowiska i sieci trakcyjnej zawierał błędy formalne, co uniemożliwiło przyznanie środków w pierwotnie zakładanym terminie.

Samorząd złożył w ostatniej chwili skorygowany wniosek o dofinansowanie

Nowe władze Konstantynowa Łódzkiego kontynuują starania mające na celu remont linii tramwajowej łączącej to miasto z Łodzią. – Skorygowany wniosek został złożony w dniu 20 grudnia 2018 r. – powiedziała nam bowiem Anna Walczak z Gminnego Centrum Informacji w Konstantynowie Łódzkim (dokumentacja została więc przekazana w ostatnim możliwym dniu). – Uzupełnienia dotyczyły wyjaśnień do uwag formalnych – dodaje przedstawicielka samorządu.

Nie jest jednak jasne, czy sytuacja komunikacyjna Konstantynowa Łódzkiego wraz z początkiem roku 2019 nie ulegnie istotnemu pogorszeniu. Do miasta miał bowiem przestać docierać łódzki PKS, który uruchamiał dotychczas kursy w relacji Łódź – Konstantynów Łódzki – Lutomiersk – Szydłów. Jedenaście par połączeń (w dni robocze) pozwala dość szybko dotrzeć na łódzki plac Niepodległości oraz na dworzec Łódź Kaliska, a więc tam, gdzie podróż tramwajem była kłopotliwa, bo wymaga przesiadek, i trwa w sumie znacząco dłużej niż autobusem.

PKS wskazał na możliwość zawarcia porozumienia krótkoterminowego

PKS oferuje – przynajmniej na razie – także konkurencyjne ceny biletów: przejazd jednorazowy z Łodzi do Konstantynowa kosztuje w większości przypadków 2,50 zł (tramwaj jest przynajmniej o 30 groszy droższy). Przewoźnik tłumaczy plany likwidacji trasy spadającymi potokami podróżnych i rosnącymi kosztami obsługi. Równolegle łódzka spółka ogłosiła zawieszenie funkcjonowanie połączeń na innej podmiejskiej trasie – do Tuszyna.

Przedsiębiorstwo wskazało jednak w komunikacie zamieszczonym na łamach swojej strony internetowej, że lokalne samorządy mają szansę na zachowanie komunikacji, która z punktu widzenia przewoźnika nie jest rentowna. – Informujemy, iż w początkowym okresie 2019 r. w ramach limitu 30 tys. euro określonego ustawą istnieje szansa na zawarcie porozumienia i w tym czasie ogłoszenia przetargu na komunikację obsługiwaną dotychczas przez PKS Łódź – czytamy w piśmie Eugeniusza Smuklerza, prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Łodzi, do wójta gminy Lutomiersk.

Czy w ostatnich dniach 2018 r. uda się osiągnąć choć chwilowy konsensus?

Jak wynika z korespondencji pomiędzy PKS a gminą Lutomiersk, którą udostępnił samorząd, strony wstępnie zamierzają się porozumieć w sprawie dofinansowania komunikacji na okres trzech pierwszych miesięcy przyszłego roku. Przewoźnik otrzymałby dopłatę w wysokości 6,20 zł netto za każdy wozokilometr zrealizowany na terenie gminy Lutomiersk. Pozwoli to na zapewnienie funkcjonowania połączenia także na odcinkach łódzkim i konstantynowskim.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przestrzeń

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przemysław Farsewicz 02 maja 2021

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Przestrzeń

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2021

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Komunikacja

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2020

UMWŁ: Nie wszystkim samorządom zależy na tramwajach podmiejskich

Prawo & Finanse

Łódzkie czyni kolejne starania ws. tramwaju do Pabianic

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przestrzeń

Tramwaj połączył Bydgoszcz z Toruniem. Na razie na papierze

Przemysław Farsewicz 02 maja 2021

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Przestrzeń

Poznań: Tramwaj pojedzie do Swarzędza?

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2021

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Komunikacja

Zgierz: Co dalej z tramwajową linią 46?

Kasper Fiszer 11 czerwca 2020

UMWŁ: Nie wszystkim samorządom zależy na tramwajach podmiejskich

Prawo & Finanse

Łódzkie czyni kolejne starania ws. tramwaju do Pabianic

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5