Władze Konstantynowa Łódzkiego zapowiedziały, że kursy linii tramwajowej do Łodzi zostaną wznowione w lipcu. Przebudowa podmiejskiej trasy jest zatem opóźniona o ok. pół roku. Poślizg dotyczy jednak wyłącznie odcinka znajdującego się w granicach administracyjnych Łodzi.
Rozpoczęta w 2022 r. przebudowa podmiejskiej linii tramwajowej łączącej Łódź z pobliskim Konstantynowem miała zakończyć się w grudniu 2023 r. Termin ten nie został jednak dotrzymany, bo dłużej niż wynikałoby to z pierwotnych założeń trwał proces pozyskiwania zezwolenia ZRID na prace na terenie Łodzi. Samorząd wojewódzki umieścił inwestycję na liście tzw. operacji niefunkcjonujących, co pozwoliło na zachowanie części dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
Roboty w Konstantynowie zakończyły się w terminie
Do takich problemów nie doszło natomiast na terenie Konstantynowa. Tam wykonawca, konsorcjum MPK-Łódź i Kemy, sfinalizował zadanie jeszcze w 2023 r. Potwierdził to niedawno konstantynowski urząd miasta. – Zmodernizowaliśmy ponad 4 km torowiska – podsumował burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Robert Jakubowski.
Dodał on, że kursy linii 43 zostaną wznowione w lipcu tego roku. Oznacza to, że łódzka część inwestycji zostanie zakończona z ok. półrocznym opóźnieniem. Jeśli nie dojdzie do kolejnych kłopotów w realizacji robót, przerwa w obsłudze połączenia będzie trwać w sumie nieco ponad pięć lat. Ostatnie kursy przed wstrzymaniem przewozów odbyły się bowiem w marcu 2019 r. Potem torowisko zostało wyłączone z eksploatacji z uwagi na jego zły stan techniczny. Ruch nie jest od tamtej pory prowadzony także na dalszym odcinku do Lutomierska, jednak na razie nie ma żadnych konkretnych ustaleń co do ewentualnej modernizacji trasy i przywrócenia komunikacji.
Będą kolejne prace na terenie Konstantynowa
Perspektywa odtworzenia połączenia tramwajowego do Lutomierska wręcz coraz bardziej się oddala. Burmistrz Konstantynowa powiedział bowiem, że miasto zamierza zrealizować kolejne prace obejmujące fragment torowiska niewyremontowany w latach 2022 – 2023, a także trójkąt manewrowy, na którym bieg kończyły tramwaje linii 43A Łódź – Konstantynów (do Lutomierska docierały tramwaje linii 43B). Oprócz infrastruktury torowej zadanie ma objąć także budowę peronu przesiadkowego. Najprawdopodobniej utrwali to zatem organizację ruchu z wykorzystaniem autobusów kursujących pomiędzy Konstantynowem a Lutomierskiem. Przy węźle stanąć mają też stojaki rowerowe.
Do lipca autobusy będą przewozić pasażerów także pomiędzy Łodzią a Konstantynowem. W grudniu zeszłego roku obsługę trasy przejęło MPK-Łódź. Wcześniej kursowały tam pojazdy prywatnej firmy BP Tour, która pełniła rolę podwykonawcy łódzkiej spółki. Kontrakt pomiędzy przedsiębiorstwami został rozwiązany miesiąc przed terminem planowanego zakończenia współpracy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.