Samorząd Konstantynowa Łódzkiego złoży w tym miesiącu wniosek o 11 mln zł dotacji na remont sieci trakcyjnej na całym odcinku linii 43A i modernizację torowiska na krótszym fragmencie trasy. Prawdopodobnie środki pozwoliłyby na utrzymanie komunikacji tramwajowej, bo remont na swoim odcinku trasy planuje także Łódź.
W maju Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim
informował, że w czerwcu złoży wniosek o dofinansowanie planowanego remontu infrastruktury tramwajowej na trasie do trójkąta manewrowego przy pl. Wolności. Tak się jednak nie stało. Mimo to samorząd kontynuował prace nad inwestycją. Co więcej, współpracować z Konstantynowem przy jej realizacji chce Urząd Miasta Łodzi, który
wstępnie zaplanował równoległy remont swojej części trasy.
Decyzja o przyszłości tramwaju w pierwszym kwartale 2019 r. Zmienił się bowiem wyznaczony przez instytucję pośredniczącą przy przyjmowaniu wniosków termin złożenia dokumentacji. – Termin złożenia wniosku dla projektu pod nazwą „Modernizacja torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim” znajdującego się w wykazie projektów zidentyfikowanych w ramach trybu pozakonkursowego określony został na dzień 17.09.2018 r. – poinformował nas Kacper Demko, kierownik Gminnego Centrum Informacji w Konstantynowie Łódzkim. W związku z tym ostateczna decyzja o przyznaniu środków nie zostanie, wbrew poprzednim zapowiedziom, podjęta w tym roku.
– Proces weryfikacji złożonego wniosku przez stowarzyszenie Łódzki Obszar Metropolitalny (ocena formalna) trwa 12 dni. Następnie zacznie się proces weryfikacji przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego (ocena formalno-merytoryczna), który potrwa cztery miesiące – wylicza nasz rozmówca. Można więc spodziewać się rozstrzygnięcia sprawy na przełomie lutego i marca 2019 r.
Konstantynów zauważa problemy z przepustowością i jakością toruW związku z tym, że zakres planowanych przez miasto Konstantynów Łódzki prac się zmieniał, poprosiliśmy o wskazanie odcinków, które ostatecznie mają zostać wyremontowane. – Projekt ma na celu przede wszystkim wzrost wykorzystania transportu publicznego poprzez rozwój, poprawę funkcjonalności i atrakcyjności transportu zbiorowego. Z uwagi na stan infrastruktury tramwajowej i obecne ograniczenia w funkcjonowaniu odcinka, zarówno w zakresie dostępności dla nowoczesnego taboru, jak również przepustowości, w celu utrzymania ruchu niezbędne jest przeprowadzenie działań modernizacyjnych układu torowego na odcinku od ul. Krótkiej do granic miasta Łodzi wraz z modernizacją linii trakcyjnej na odcinku od pl. Wolności do granic miasta Łodzi – wskazał przedstawiciel GCI.
Miasto chciałoby zrealizować wszystkie prace w latach 2019-2022. – Orientacyjny koszt całkowity projektu to 16 mln 359 tys. zł. Wkład własny gminy planujemy na 5 mln 54 tys. zł – powiedział Kacper Demko.