Władze Konstantynowa Łódzkiego planują utworzenie autobusowego połączenia nocnego z Łodzią. Ruszy ono najprawdopodobniej miesiąc później, niż zakładano pierwotnie. N2B będzie stanowić na tej trasie trzon oferty, którą uzupełni istniejąca już obecnie tramwajowa linia N9.
Na początku lipca
informowaliśmy o koncepcji rozszerzenia oferty komunikacji nocnej prowadzącej do Konstantynowa Łódzkiego. Tamtejszy samorząd chce, by obok weekendowego połączenia tramwajowego z Łodzi funkcjonowała także codzienna linia autobusowa będąca elementem spójnego systemu transportu nocnego w skali aglomeracji łódzkiej. Przed miesiącem planowano wstępnie, że kończące się dziś na łódzkiej Retkini kursy N2 zostaną wydłużone do satelickiego miasta wraz z początkiem sierpnia.
Trwają formalności związane ze zmianami w funkcjonowaniu N2Na razie jednak do układu połączeń nie wprowadzono żadnych zmian. Funkcjonująca od lat linia N2 nie została więc rozdzielona na warianty N2A (na dotychczasowej trasie) i N2B (w relacji wydłużonej – miała wykonywać każdej nocy dwie pary kursów), a transport zbiorowy między miastami utrzymywany jest w porze nocnej jedynie z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę. Jak zapewnia nas jednak konstantynowski magistrat, nie oznacza to przy tym rezygnacji z dotychczasowych zamierzeń.
– Komunikacja nocna prawdopodobnie zostanie uruchomiona we wrześniu – wskazuje nowy termin Paweł Furtak, podinspektor w Gminnym Centrum Informacji Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim. – Obecnie opracowywane są dokumenty niezbędne do wprowadzenia w życie zmian komunikacyjnych – dodaje. Nie precyzuje przy tym, na jakim etapie są aktualnie rozmowy z Łodzią.
Przebieg N2B będzie się różnił od trasy N9Uruchomienie połączenia nocnego pomiędzy Łodzią a Konstantynowem od lat było postulowane przez mieszkańców podłódzkiego miasta. Pierwszym efektem ich starań było powstanie przed dwoma laty linii tramwajowej N9. Przez pierwszy okres jej funkcjonowania jej finansowanie odbywało się w sposób nietypowy: środki na ten cel pochodziły z budżetu obywatelskiego Konstantynowa. Początkowo łódzkim krańcem tramwaju była pętla uliczna Piotrkowska – Centrum, później został on przeniesiony pod dworzec Łódź Fabryczna (tam również tramwaj korzysta z kryterium ulicznego). Nieustannie linia N9 skomunikowana jest jednak w węźle przy al. Kościuszki z innymi połączeniami nocnymi obsługiwanymi przez autobusy.
Trasa linii N2B pokryje się z trasą tramwaju w niewielkim stopniu. Należy spodziewać się, że jej przebieg na odcinku podmiejskim będzie zbliżony do dziennego połączenia 94, które uruchomione zostało w kwietniu zeszłego roku. Z Retkini autobus ten kierowany jest ulicami Popiełuszki, Maratońską i Sanitariuszek do Konstantynowa, gdzie kończy bieg na placu Wolności. Tam zawracają także wszystkie kursy N9 oraz dziennego 43A (w związku z kradzieżą sieci trakcyjnej
odcinek torów z Konstantynowa do Lutomierska pozostaje nieczynny – funkcjonuje zastępcza linia 43B).