Siatka połączeń komunikacyjnych regionu łódzkiego rozszerzona została dziś o linię mikrobusową E łączącą centrum Konstantynowa Łódzkiego z peryferyjnym Niesięcinem. Trasę obsługuje prywatny Es-Ka-Es, który zrealizuje dziesięć par kursów w dni robocze. Linia będzie funkcjonować także w soboty i niedziele, ale jedynie w godzinach przedpołudniowych.
Samorząd Konstantynowa Łódzkiego – pomimo
marcowego zawieszenia przewozów tramwajowych i
sierpniowej likwidacji codziennej linii nocnej do Łodzi – zapowiada usprawnienie miejskiego transportu publicznego. Po skierowaniu dodatkowych środków na obsługę autobusowej linii zastępczej 43, co pozwoliło na
zastąpienie części pojazdów 12-metrowych taborem przegubowym, kolejnym krokiem w tym kierunku ma być otwarcie nowej linii wewnętrznej oznaczonej symbolem E. Łączy ona od dziś centrum miasta z Niesięcinem, dawną wsią leżącą dziś na peryferiach Konstantynowa.
Kolejna trasa Es-Ka-Esu – Nowa linia komunikacyjna zostaje uruchomiona w odpowiedzi na prośby mieszkańców – mówi Marlena Kamińska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim. – Mikrobusy kursują z pl. Wolności ulicami Lutomierską i ul. Klonową do ul. Niesięcin – tłumaczy. Kraniec zlokalizowano przy skrzyżowaniu z ul. Krętą. Przy pl. Wolności możliwa jest przesiadka do autobusów jadących w kierunku Łodzi.
– Na mocy porozumienia z UM w Konstantynowie linię obsługuje prywatny przewoźnik Es-Ka-Es Usługi Transportowe Stanisław Szczesio – informuje nas przedstawicielka samorządu. Ta niewielka firma z siedzibą w Łodzi ma długie tradycje obsługi Konstantynowa. W czasach isnienia spółki Tramwaje Podmiejskie pomagała jej taborowo, wypożyczając autobusy w momentach kryzysowych, a po jej likwidacji w 2012 r. przejęła część dawnego taboru TP, a także niektóre zadania komunalnego przedsiębiorstwa, w tym przede wszystkim linię 3 łączącą Konstantynów z Pabianicami.
Będą kursy weekendowe, choć epizodycznieWarto w tym miejscu przypomnieć, że komunikacja busowa do Niesięcina funkcjonowała również w okresie działalności TP. Teraz połączenie wystartuje pilotażowo – kontrakt pomiędzy miastem a nowym przewoźnikiem obowiązuje do końca roku. – W tym czasie trwać będzie analiza rozkładu jazdy i zainteresowania mieszkańców – czytamy w ulotce podpisanej przez burmistrza Konstantynowa Roberta Jakubowskiego.
Sam rozkład jazdy zakłada zaś dziesięć par kursów dziennie w dni robocze, trzy w soboty oraz dwie w niedziele i święta. Do obsługi połączenia kierowany ma być tabor o pojemności zaledwie dziewięciu miejsc siedzących. Samorząd zapewnia, że czeka na uwagi mieszkańców dotyczące kształtu zaproponowanej oferty.