Stan infrastruktury tramwajowej na części linii konstantynowskiej jest zły. Czy doprowadzi to do wstrzymania ruchu? Na razie gmina Konstantynów Łódzki nie została poinformowana o takiej możliwości.
Władze Konstantynowa Łódzkiego starają się o
dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę tramwajową na swoim odcinku trasy łączącej miasto z Łodzią. Remont miałby objąć odcinek od granicy miasta do trójkąta manewrowego, na którym zawracają obecnie tramwaje linii 43A. Na części trasy roboty dotyczyłyby wyłącznie infrastruktury sieciowej, na reszcie – sieciowej i torowej. Na razie jednak nie ma ostatecznej decyzji dotyczącej przyznania miastu dofinansowania na przeprowadzenie przedsięwzięcia.
Zły stan torów nie tylko poza granicami ŁodziTymczasem w złym stanie technicznym znajduje się także fragment linii konstantynowskiej leżący na terenie Łodzi. Torowisko wzdłuż ul. Konstantynowskiej od ul. Krzemienieckiej do granicy miasta nie było remontowane od lat, a na znacznej części tego odcinka wprowadzono już ograniczenie prędkości do zaledwie 10 km/godz. Łódź zapowiada przeprowadzenie w ciągu kilku lat niezbędnego remontu, uzależnia jednak prace od podjęcia działań przez władze Konstantynowa.
Czasu na podejmowanie ostatecznych decyzji może jednak być już bardzo niewiele. Niedawno informowaliśmy o
zagrożeniu zawieszeniem ruchu na linii lutomierskiej, która jest przedłużeniem trasy do Konstantynowa Łódzkiego. Do naszej redakcji docierają jednak nieoficjalne sygnały o możliwym wstrzymaniu ruchu także pomiędzy Łodzią a Konstantynowem.
Lokalny samorząd nie dostał żadnych oficjalnych informacji o zawieszeniu ruchu – Gmina Konstantynów Łódzki nie otrzymała żadnego oficjalnego pisma w tej sprawie – powiedział nam Kacper Demko z Gminnego Centrum Informacji w Konstantynowie Łódzkim. Czekamy natomiast na stanowisko łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu. Nawet jeśli jednak w najbliższych tygodniach do wstrzymania ruchu ostatecznie nie dojdzie, sytuacja jest bardzo poważna, a funkcjonowanie podmiejskiego połączenia wisi na włosku.
Sprawa jest istotna także z punktu widzenia utrzymania łódzkiego taboru zabytkowego. Ten stacjonuje bowiem w znacznej części w zajezdni muzealnej Brus położonej przy ul. Konstantynowskiej – tej samej, która do 2012 r. obsługiwała linie konstantynowską i lutomierską. Dalsze pogarszanie się stanu technicznego toru łączącego Łódź z Konstantynowem może więc doprowadzić do – przynajmniej czasowego – odcięcia
rodzącego się muzeum od czynnej sieci tramwajowej.