Serią konsultacji z przedstawicielami jednej z najlepiej skomunikowanych metropolii na świecie Kraków rozpoczął międzynarodową współpracę przy budowie metra. Do duńskiej stolicy udał się prezydent Aleksander Miszalski oraz jego zastępca Stanisław Mazur wraz z urzędnikami odpowiedzialnymi za koordynację procesu tworzenia systemu metra w Krakowie.
– Przyjechaliśmy do Kopenhagi po wymianę doświadczeń i pozyskanie unikatowej wiedzy z zakresu projektowania zintegrowanego systemu transportowego w całej metropolii. To będzie nieoceniona szansa, by skorzystać z informacji o tym, jak projektowane jest miasto, które w opinii światowych szanowanych urbanistów, uchodzi za wzór – mówi prezydent Aleksander Miszalski.
– Ten pierwszy wyjazd studyjny to możliwość, aby poznać z bliska wszystkie elementy procesu powstawania metra i porozmawiać z ekspertami o wyzwaniach transportowych oraz komunikacyjnym rozwoju miasta – ocenia Stanisław Mazur, zastępca prezydenta Krakowa. Międzynarodowa współpraca
Delegacja z Krakowa odbyła wizytę w spółce Metroseleskabet, odpowiedzialnej za rozwój i utrzymanie kopenhaskiego metra, a także w Zarządzie Transportu Metropolitarnego MOVIA. Urzędnicy zapoznali się z prezentacjami całego systemu transportowego oraz planami rozwoju urbanistycznego stolicy Danii.
Jednym z punktów spotkania była także wizyta studyjna w zrewitalizowanej dzielnicy Nordhavn, która powstała w pełnej integracji z rozwojem systemu metra. Wyjazd został zorganizowany dzięki współpracy miasta z European Metropolitan Transport Authorities.
Kraków czerpie od najlepszych wzorców
Kopenhaskie metro to nowoczesny, w pełni zautomatyzowany system transportu miejskiego, który łączy kluczowe dzielnice stolicy Danii. Zainaugurowane w 2002 roku metro szybko stało się jednym z najbardziej efektywnych środków transportu w mieście, obsługując cztery linie i kolej metropolitalną. Cechuje się wysoką częstotliwością kursów, niezawodnością oraz wyjątkowo cichą i ekologiczną eksploatacją. Stacje, zarówno naziemne, jak i podziemne, wyróżniają się nowoczesnym designem, a system cieszy się uznaniem za przyjazność dla pasażerów.
– To wzorce i doświadczenia, z których chcemy korzystać tworząc metro w Krakowie. Jesteśmy niezwykle wdzięczni urzędnikom z Kopenhagi za udostępnienie bezcennej wiedzy – mamy nadzieję, że to zalążek długoletniej współpracy – dodaje zastępca prezydenta Krakowa Stanisław Mazur.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.