W Koszalinie rozpisano przetarg na pięć fabrycznie nowych autobusów MAXI o napędzie hybrydowym. Oferty mają zostać złożone do 21 grudnia 2018 r.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów hybrydowych o długości całkowitej 12 metrów plus/minus 0,5 metra, przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. MZK Koszalin jeszcze nie opublikował specyfikacji pojazdów nie wiadomo więc w szczegółach jak mają wyglądać.
Koszalińscy urzędnicy chcieliby, żeby pojazdy były fabrycznie nowe, tzn. wszystkie podzespoły były wyprodukowane w 2019 r. Dopuszczają jedynie, żeby szyby były wyprodukowane w 2018 r. Muszą być przystosowane do naszych warunków klimatycznych, czyli być odporne zarówno na wysokie jak i niskie temperatury. Obowiązkowo powinny spełniać normę emisji spalin Euro 6.
Zamawiający wymaga konkretnych gwarancji. Dwuletniej na cały pojazd, ośmioletniej na konstrukcję nadwozia i poszycie, a także trzyletniej na zespól baterii. W tym ostatnim przypadku oznacza to, że po trzech latach baterie powinny utrzymać 80–procentową sprawność. W przeciwnym wypadku powinny zostać wymienione na koszt wykonawcy.
Od oferentów wymagane jest doświadczenie w postaci przynajmniej jednej dostawy w ciągu ostatnich trzech lat autobusów (co ciekawe – na olej napędowy) o standardowej długości o wartości minimum 7 mln zł.
Na oferty czekają w Koszalinie do 21 grudnia. Termin realizacji umowy określono na 180 dni od daty jej zawarcia.