Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Białegostoku kupuje sześć nowych autobusów przegubowych w formie leasingu operacyjnego. Na ich dostawę przeznaczono siedem miesięcy.
Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Białegostoku właśnie ogłosiło przetarg na dostawę sześciu autobusów przegubowych w formie leasingu operacyjnego. Wszystkie pojazdy mają być niskopodłogowe oraz fabrycznie nowe, a ich silniki mają spełniać normę emisji Euro VI.
Kupowane autobusy mają mieć długość w przedziale 17,5-18,75 metra oraz wysokość maksymalną 3,4 metra. Autobusy mają mieć niską podłogę na całej długości pojazdu, bez schodów wewnątrz, jednocześnie KPKM zaznacza, że ten warunek nie wyklucza autobusów z pojedynczym schodkiem w ostatnich drzwiach pojazdu. Autobusy mają zabierać minimum 130 osób, z czego minimum 35 na miejscach siedzących, choć białostocka preferuje “maksymalizację liczby miejsc siedzących kosztem stojących”. Przewidziano też jedno miejsce dla wózków inwalidzkich.
Preferowany układ drzwi to 2-2-2-2. Kierowcy będą mieli do dyspozycji zabudowaną kabinę. Napęd autobusów będzie stanowił silnik spalinowy o mocy minimum 240 kW. Pasażerowie skorzystają z co najmniej dwóch podwójnych portów do ładowania urządzeń USB. Autobusy będą klimatyzowane oraz ogrzewane, a także monitorowane. Pojawi się również system dynamicznej informacji pasażerskiej, system zapowiedzi głosowych oraz system zliczania pasażerów. Dostawca autobusów ma też przygotować miejsce pod stacjonarny biletomat oraz miejsca pod elektroniczne kasowniki.
Zakup podzielono na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy dostawy trzech pojazdów z zapłatą 40% ich wartości w ciągu 3 dni od momentu zawarcia umowy oraz zapłaty reszty wartości w formie 47 równych, miesięcznych rat leasingowych. Wykup tych trzech pojazdów ma być możliwy za 20% ceny autobusów.
Druga część leasingu również dotyczy trzech autobusów przegubowych, za których płatność zostanie zrealizowana zarówno poprzez zapłatę początkową - 40% och wartości w ciągu 3 dni od zawarcia umowy, jak i poprzez 59 równych, miesięcznych rat leasingowych. Wykup tych autobusów ma być możliwy za 10% ich ceny.
Okres trwania pierwszej części leasingu to 48 miesięcy, natomiast druga część ma potrwać 60 miesięcy. Autobusy muszą zostać dostarczone do zamawiającego w ciągu 210 dni od zawarcia umowy.
W postępowaniu mogą wziąć udział podmioty, które wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowały minimum 3 umowy leasingu operacyjnego lub finansowego środków transportu, o łącznej wartości nie mniejszej niż 50% wartości złożonej oferty.
O wyborze najlepszej oferty decyduje cena - 70%, ocena techniczna - 15% oraz warunki gwarancji i serwisu - 15%. Na ocenę techniczną składa się zużycie paliwa oraz długość przebiegu międzyobsługowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.