Mimo niesprzyjającej aury wykonawca inwestycji – pod nadzorem spółki Trasa Łagiewnicka – prowadzi zintensyfikowane prace budowlane w całym zakresie realizowanej inwestycji. Po zakończeniu w grudniu prac na ul. Zakopiańskiej, wysiłki wykonawcy będą się teraz koncentrować zwłaszcza w rejonie Ruczaju – by również tam zminimalizować wpływ budowy na ruch uliczny.
Po zapoznaniu się z obecnymi i prognozowanymi warunkami pogodowymi, inżynier kontraktu zdecydował o rozszerzeniu zakresu robót wszędzie, gdzie tylko jest to możliwe. W ślad za tym poleceniem wykonawca prac zintensyfikował roboty prowadzone w tunelach. Prowadzi również prace przy montażu szyn tramwajowych. Wykorzystując brak opadów, wznowiono po świątecznej przerwie prace ziemne.
Jak informuje Krzysztof Migdał, inżynier kontraktu, część prac budowlanych jest możliwa do realizacji mimo zimowej aury. – Od wykonawcy oczekujemy pełnej mobilizacji do działań – w szczególności dotyczy to prac prowadzonych w tunelach oraz prac przygotowawczych dla wykonania ostatnich warstw nawierzchni – mówi Krzysztof Migdał.
– Obecnie zaawansowanie prac szacuje się na ponad 90 proc., zaś planowany termin zakończenia robót i oddania do użytkowania na połowę tego roku – dodaje Migdał.
Budowana w ramach Trasy Łagiewnickiej nowa linia tramwajowa ma mieć długość ok. 1,7 km (podwójnego toru). Na odcinku ok. 700 metrów tramwaje będą przejeżdżać w tunelu, w którym znajdzie się
jeden z przystanków.